نماینده مردم هرمزگان در مجلس هنگام بازدید از موکب دانش‌آموزی پارسیان:

نقش موکب‌های دانش‌آموزی در خدمت‌رسانی به زائران بی‌بدیل است

هرمزگان (پانا) - نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از موکب دانش‌آموزی پارسیان گفت شما دانش‌آموزان قصد انتقال فرهنگ دانش‌آموزی را دارید و هر شخص بنا به توان و علاقه و دانش خود در این حیطه فعالیت می‌کند. نقش موکب‌ها در خدمت‌رسانی به زائران و در عشق و علاقه به اهل بیت علیهم السلام بی‌بدیل است.

کد مطلب: ۱۳۹۹۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نقش موکب‌های  دانش‌آموزی در خدمت‌رسانی به زائران بی‌بدیل است

احمد مرادی گفت: خرسندم که توفیقی حاصل شد به اتفاق جمعی از دوستان، رزمندگان و ایثارگرانی که به نیت و قصد پیاده روی اربعین در این مسیر حضور پیدا کردند، بازدیدی هم از موکب ها داشته باشیم. نقش بی بدیلی که موکب ها در خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) دارند هم در انتقال فرهنگ عاشورایی و هم تلاش و محبتی است که نسبت به اهل بیت علیهم السلام وجود دارد و نشان دادند که هر کسی در همان حد و بضاعت خود برای امام حسین(ع) کم نگذاشته است.

نماینده مردم هرمزگان در ادامه گفت: اربعین امام حسین (ع) از قصد کردن و نیت کردن و حرکت از منزل آغاز می شود و به زیارت امام حسین(ع) ختم می‌شود. این کار کاملا اجتماعی و مذهبی است و همه ما می دانیم که امام حسین(ع) محصور به یک مکتب نیست، امام حسین متعلق به همه بشریت است. هر کسی که آزاده است و دل در گرو خدمت به امام حسین دارد خداوند متعال را به عنوان حاضر و ناظر خود قرار می دهد، این حرکت را امام حسین (ع) آغاز کرد و همه بشریت و آزادی خواهان جهان علاقه پیدا کردند و این یک نوع اقدامی است که برای همه مسلمانان باعث افتخار است، اینها نشان دهنده افتخاری برای مسلمانان و مکتب اسلام است که چنین شخصیت والایی دارند و برپایی چندین موکب توسط اهل سنت در مسیر زوار اربعین بیانگر همین موضوع است که امام حسین (ع) به همه تعلق دارد.

مرادی در ادامه افزود: بزرگان دین ما اعتقاد دارند که هر قدمی که در مسیر اربعین برمی‌داریم، برکت در آن وجود دارد و با این کار ثابت می کنیم اگر ما انسان ها در آن زمان نبودیم که خود را نشان دهیم و در رکاب حضرت و ائمه اطهار علیهم السلام باشیم، اما با این قدم ها شاید قصد گفتن این را داریم که حرکت ما باید رو به جلو باشد و با این پیاده روی تحت عنوان سمبلی از اربعین، در طول سال این کار را انجام دهیم و خدارا شکر شاهد آن هستیم که از سراسر کشور و بعضا کشورهای دیگر حرکتی به صورت جمعی انجام می دهند و این به عنوان یک حرکت نمادین و اعتقادی برای همه ما مسلمانان است که به نوعی مقدمه ظهور محسوب می شود.

مرادی در مورد حساسیت کشورهای استکبار بابت حضور میلیون ها زائر از کشورهای مختلف در ایام اربعین اظهار کرد: هر اقدام منسجمی که ما انجام می دهیم قطعا برای مستکبران خوشایند نخواهد بود و برای نشان دادن ناخشنودی خود دست به هر اقدامی می زنند و شاهد آن هستیم که داعش بعضا در اماکن دینی ما اقداماتی را انجام می دهد و قطعا استکبار به دنبال از بین بردن انسجام بین مسلمانان است. اما هوشیاری، وحدت و حرکت های جمعی ما باعث از بین بردن این اقدامات می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از خداوند متعال سپاسگزارم که توفیقی حاصل شد در پارسیان حضور پیدا کنم و خدمت مردم خوب این شهرستان و شما دانش آموزان عزیزی که در این عرصه فعالیت می کنید ابراز ارادت کنم.

لازم به ذکر است موکب دانش آموزی نوجوانان عاشورایی به همت سازمان دانش آموزی و به عنوان اولین موکب دانش آموزی استان در شهرستان پارسیان راه اندازی شده و خدمات مختلفی را در بخش فرهنگی و هدایا به صورت رایگان به دانش آموزان زائر ارائه می کند.

خبرنگار: سارا جمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار