معاون سیاسی وزارت امورخارجه:

نوجوانان ایرانی برای صیانت از هویت ایران اسلامی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزارت امورخارجه با تاکید بر اینکه وقتی کسی هویتش مخدوش شود دیگر موجودیتی ندارد، گفت جمهوری اسلامی ایران دارای ارکان، ریشه‌ها و زیرساخت‌های قوی است، لذا جوانان و نوجوانان این کشور مسئولیت سنگینی را برای صیانت از مرزهای هویتی ایران اسلامی بر عهده دارند.

کد مطلب: ۱۳۹۸۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانان ایرانی برای صیانت از هویت ایران اسلامی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند

علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی هیس‌طوری، اظهار کرد: آن چیزی که انسان با آن شصخیت می‌گیرد، هویت اوست. اگر کسی هویت نداشته باشد عملا هیچ موجودیتی ندارد، به همین جهت وقتی کسی به ما توهین می‌کند به او واکنش نشان می‌دهیم چرا که به مرزهای هویتی ما توهین کرده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات‌شان فرمودند "کار سیاست خارجی صیانت از منافع ملی است، منافع ملی یعنی صیانت از هویت". پس از آن نیز تببین کردند که هویت ملت ایران دارای سه بعد است، بُعد اسلامی، انقلابی و تاریخی یا ملی.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه استقلال یک ملت صیانت از مرزهای هویتی است، عنوان کرد: پاسداری و نگهبانی از مرزهای هویت انقلابی، اسلامی و ملی وظیفه مهم و سنگین ما است، به همین جهت دشمن برای دستیابی به منافع زیاده خواهانه خود همواره سعی می‌کند هویت ما را مخدوش کند.

باقری کنی با تاکید بر اینکه وقتی کسی هویتش مخدوش شود دیگر موجودیتی ندارد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای ارکان، ریشه‌ها و زیرساخت‌های قوی است، لذا جوانان و نوجوانان این کشور مسئولیت سنگینی را برای صیانت از مرزهای هویتی ایران اسلامی بر عهده دارد.

وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این آیین گفت: هدف دشمن شما عزیزان هستید، با توجه به این شرایط باید شما نیز باید از ارزش‌های تاریخی صیانت کنید و آماده میدان‌داری باشید.

باقری کنی افزود: دشمن با حرکت‌های ضدفرهنگی به دنبال صدمه، تجاوز و تحدی به باورهای بیش از دو میلیارد نفر مسلمان است، شما باید با اراده علمی و عملی در مقابل این تهاجم فرهنگی مقاوم باشید و مسیرهای جدید را برای بشریت باز کنید.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این جشنواره و گردهمایی‌ها در سراسر کشور ترویج پیدا کند و جوانان ایران عزیز در عرصه‌های مختلف بدرخشند.

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون و کارگردان فیلم یتیم خانه ایران نیز در این مراسم خطاب به دانش آموزان برگزیده اظهار کرد: من به یکی از آرزوهای خودم رسیدم، اینکه بچه‌ها تاریخ معاصر را بخوانند. بچه‌ها، شما خیلی مهم هستید من در جمعی از افراد دانشگاهی حضور داشتم که آنان از تاریخ خبر نداشتند اما شما پالایش شده و مستند این کتاب‌ها را خوانده‌اید.

وی افزود: کسانی که این کتاب‌ها را خوانده‌اند، بسیار مهم هستند و ذخیره گران‌بهایی به همراه خود دارند که آن موضوع کتابخوانی است.

طالبی بیان کرد: شما که تاریخ معاصر ما را خوانده‌اید نباید اجازه دهید کلاه سر ملت ما برود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد قمی اظهار کرد: به همه افرادی که تاریخ را جدی می‌گیرند و زمینه بهره‌مندی موثر از تاریخ را با جدی گرفتن تاریخ فراهم می‌کنند، احسنت می‌گویم.

وی افزود: شما دانش‌آموزان، ضرورت ارتقای سطح دانشی و تحلیل تاریخی را به خوبی درک کرده‌اید. ان‌شاءالله این پویش، آغازی برای افزایش سطح کتابخوانی و تاریخ‌خوانی در کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار