وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

مدارس می‌توانند شیفت بعدازظهر خود را تبدیل به کودکستان کنند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال به همه مدرسه‌ها اختیار داده شده که شیفت بعد از ظهر خود را تبدیل به کودکستان کنند، گفت برای سال تحصیلی بعد نیز اجازه داده شده تا هر مدرسه ابتدایی که می‌تواند، کودکستانی در دل مدرسه بسازد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس می‌توانند شیفت بعدازظهر خود را تبدیل به کودکستان کنند

اختتامیه دومین رویداد ملی «یارستان کودکستان» عصر امروز ۲۵ مرداد ماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت از ابتکارات این دولت است.

صحرایی با بیان اینکه امسال مدرسه‌ها می‌توانند شیفت بعد از ظهر خود را تبدیل به کودکستان کنند، اظهار کرد: برای سال تحصیلی بعد نیز اجازه داده شد تا هر مدرسه ابتدایی که می‌تواند، کودکستانی در دل مدرسه بسازد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سن شروع آموزش رسمی را در بعضی کشورها تا ۴ سالگی پایین آورده‌اند، برای اینکه توسعه کودکی نیاز به اقدامی به‌‌هنگام دارد.

صحرایی ادامه داد: لازم است همه کسانی که در زمینه کار کودک فعالیت می‌کنند، سازمان ملی تعلیم و تربیت را خانه خود بدانند. این سازمان امکانی را فراهم می‌کند تا هر کسی که خلاقیتی در حوزه کودکان ایران دارد، بتواند کار خود را به جامعه مخاطب خود عرضه کند.

وی اضافه کرد: باید از تولیدات دیگران حمایت کرد، به‌خصوص در حوزه انتشار کتاب؛ تابستان امسال، نزدیک به ۳ میلیون جلد کتاب به کتابخانه‌های کشور ارسال شد که دو سوم آن از ناشرانی غیر از ناشران آموزش و پرورش بود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان بر اهمیت نقش مردم و خیرین تاکید کرد و گفت: مدرسه‌یاری و مدرسه‌داری توسط خیرین امری مبارک است و آن‌ها در حد توان وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی برای مدرسه تهیه می‌کنند، در واقع کار خیر را به حوزه تعلیم و تربیت آورده‌اند. حضور مردم در کنار آموزش و پرورش موضوعی است که همواره نیاز دستگاه تعلیم و تربیت بوده و خیرین مدرسه‌ساز ان را تحقق بخشیده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار