خلاقیت دانش آموزان و معلمان در رویداد الف‌تا

تهران(پانا) - خلاقیت دانش آموزان و معلمان در طراحی بازی در غرفه دوم ابتدایی شهر تهران به نمایش گذاشته شد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت دانش آموزان و معلمان در رویداد الف‌تا

زهرا زراعت پیشه؛ آموزگار پایه دوم در غرفه دوم ابتدایی بازی و یادگیری آموزش و پرورش شهر تهران در رابطه با این غرفه اذعان کرد: خلاقیت دانش آموزان و معلمان آن‌ها در پایه دوم ابتدایی به عنوان طراح بازی، مبحثی از درس که دانش آموزان در آن یادگیری راحت نداشتند، به شکل بازی برای آموزش به دانش آموزان درآوردند تا دانش آموزان در حین بازی بتوانند مبحث مربوطه را بهتر بیاموزند.

وی در ادامه به توضیح بازی تقارن چهار قسمتی از کتاب ریاضی پرداخت و گفت: برای مثال مبحث تقارن چهار قسمتی در ریاضی دوم ابتدایی مبحث سختی برای دانش آموزان بر شمرده می‌شود. به همین منظور بازی طراحی کردم که در آن دانش آموزان کاشی‌های رنگی را به عنوان قطعات در صفحه شطرنجی قرار می‌دادند. هر دانش آموزی که درست تر و سریع تر الگوی گرداننده بازی را بسازد برنده خواهد شد. دانش آموزان در این رقابت علاوه بر بازی با مفهوم تقارن به خوبی آشنا می‌شوند.

وی در پایان در حوزه کتاب ادبیات فارسی نیز برای ترکیب بازی و آموزش املای فارسی برای دانش آموزان توضیح داد: با استفاده از دیکته بادکنکی و رسم دایره های حروف بر روی زمین، کلمات سخت در کتاب درسی دوم ابتدایی را با دانش آموزان مرور می‌کنیم. در این بازی ضمن یادگیری دیکته کلمات سخت دانش آموزان به حروف کلمات توجه بیشتری می‌کنند و در ضمن به جهت حرکتی بودن این بازی حس نشاط در دانش آموزان افزایش می‌یابد.

خبرنگار دانش آموز: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار