رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفتوگو با پانا مطرح کرد؛
بهرهبرداری از مدارس و پروژههای آموزش و پرورش استثنایی در سراسر کشور
قبل از احداث مدرسه، کلاسهای ضمیمه برای دانشآموزان با نیازهای ویژه راه اندازی میشود
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تلاش و برنامهریزی برای بهرهبرداری از مدارس و پروژههای آموزش و پرورش استثنایی در سراسر کشور خبر داد.
حمید طریفی حسینی در گفتوگو با پانا ضمن اشاره به این موضوع که آموزش و پرورش استثنایی همزمان با وزارت آموزش و پرورش ستاد پروژه مهر خود را تشکیل داده است، گفت: «کارگروههای مربوطه در حوزه آمادهسازی فضا و تجهیزات، سنجش و ساماندهی نیروی انسانی مشخص شدند و همچنین برنامهریزیهای لازم برای ادامه فعالیتها انجام شده است.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با اشاره به پیشرفت فضای فیزیکی آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: «با برنامهریزیهای انجام شده طی چند وقت اخیر پروژههای خوبی به بهرهبرداری رسید، پروژهای مانند پروژه بزرگ اوتیسم در استان همدان و پروژه ۱۲ کلاسه ویژه دانشآموزان نابینا و توانیابان جسمی_حرکتی در استان خوزستان به کمک همکارانمان در سازمان نوسازی مدارس کشور الباقی مدارس نیز به بهرهبرداری میرسد.»
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی چالش زیادی در حوزه فضای فیزیکی ندارد مگر در موارد خاص و برخی استانهای محروم، عنوان کرد: «موضوع اصلی که از هرچیز برای مجموعه آموزش و پرورش استثنایی مهمتر است بحث افزایش پوشش تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه است. در برخی از مناطق کشور نهتنها هیچ مدرسه استثنایی وجود نداشت، بلکه حتی کلاسهای ضمیمه را نیز شاهد نبودیم. حال براساس آمایشهای انجام شده سعی کردیم تا قبل از احداث مدرسه، اقدام به راهاندازی کلاسهای ضمیمه برای دانشآموزان با نیازهای ویژه کنیم.»
طریفی حسینی در پاسخ به این پرسش که برای دانشآموزان استثنایی بازمانده از تحصیلی چه تمهیداتی اندیشیده شده است، تصریح کرد: « این مبحث ذیل موضوع افزایش پوشش تحصیلی قرار میگیرد. در این خصوص با همکاری معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در قالب سامانه شهید محمودوند اقدام به شناسایی دانشآموزان بازمانده از تحصیل کردیم و انشالله آنها در سال آینده تحصیلی به مدرسه خواهند رفت.»
وی ادامه داد: «با توجه به اینکه اسامی و مشخصات این دانشآموزان در سامانه ثبت شده است، حتی اگر آنها به مدرسه نروند، آموزش و پرورش استثنایی به سراغشان خواهد رفت تا در کلاسهای درس حاضر شوند.»
رئیس آموزش و پرورش استثنایی در پایان یادآور شد: «از باب تامین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات در رابطه با افزایش پوشش تحصیلی هیچ محدودیتی نداریم و حتی اگر یک یا دو دانشآموز با نیازهای ویژه در منطقهای حضور داشته باشند، باید شرایط تحصیل را برایشان فراهم کنیم و سازمان در این رابطه کمکهای مالی لازم را به مناطق انجام میدهد.»
ارسال دیدگاه