توجه خاص آموزش و پرورش برای خدمت به دانشآموزان با نیازهای ویژه
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد فعالیت پایگاههای اوقات فراغت با هدف استمرار و تداوم یادگیری دنبال می شود که این پایگاه ها به کاهش آسیبهای اجتماعی کمک می کنند.
حمید طریفی حسینی با اشاره به این که دسترسی به آموزش در تمام مدارس استثنایی فراهم شده و در سطح بالاتری نیز برای تحقق عدالت و رشد استعدادهای دانشآموزان بر اساس توانمندیهای آنها برنامههای ویژهای در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: یکی از مصادیق فعالیتهای تربیتی، پایگاههای تابستانی است.
وی ارائه خدمات به دانش آموزان با نیازهای ویژه را حق آنها و وظیفه آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: تلاش ما این است که با تغییر نگاه، تفاوتی میان دانشآموزان با نیازهای ویژه و سایر دانشآموزان نباشد تا برابری آموزشی و تربیتی را به طور کامل محقق کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار «تربیت بدون توقف» در پایگاه های اوقات فراغت تابستان، خاطرنشان کرد: در تابستان به صورت ظاهری مدارس تعطیل است اما فرآیند تربیت توقفپذیر نیست و دانشآموزان در پایگاههای تابستانی خدمات تربیتی دریافت میکنند. فعالیت پایگاههای اوقات فراغت با هدف استمرار و تداوم یادگیری دنبال میشود که به کاهش آسیبهای اجتماعی نیز کمک میکند.
طریفی حسینی افزود: بر اساس قانون، همه دستگاههای مرتبط تکالیفی نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه دارند و حداقل برای٢٠ دستگاه در حوزه ورزش، تکالیفی مشخص شده است و امیدواریم با همدلی و همراهی که در مجموعه ارکان دولت ایجاد شده و با اهتمام مدیران مدارس، استفاده از ظرفیتهای قانونی را داشته باشیم.
وی با اشاره به این که اوقات فراغت ماموریت بین بخشی دستگاههای مختلف است، لذا امیدواریم منجر به خلق فرصتهای متنوع یادگیری شود، گفت: معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، نگاه ویژهای نسبت به حوزه استثنایی دارند و از آن به عنوان استان سیوسوم کشور یاد میکنند، به همین منظور، به جز پایگاههای تابستانی فعالیتهای دیگری هم در حوزه پرورشی و فرهنگی، ویژه دانش آموزان و فرهنگیان مدارس استثنایی خواهیم داشت تا تابستان پرشوری را، هم در سطح مدرسه و هم بیرون از مدرسه با محوریت مدرسه رقم بزنیم.
ارسال دیدگاه