باقرزاده در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی مطرح کرد؛

پررنگ شدن فعالیت‌های مدرسه‌ای با سامانه نورینو

همواره باید قدردان تلاش‌های معلمان بود/ سازمان دانش‌آموزی در سال گذشته عملکرد خوبی داشت/ فعالیت پانا مطابق با ارزیابی‌ها، خوب است/ سیاست برنامه‌های مدرسه‌ای، فعالیت نفربه‌نفر است

تهران (پانا) - بیست و چهارمین سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پررنگ شدن فعالیت‌های مدرسه‌ای با سامانه نورینو

این مراسم به مناسبت فرا رسیدن 21 اردیبهشت، بیست و چهارمین سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی، با حضور رئیس و قائم مقام سازمان، مدیران استان‌ها و کارکنان در محل سازمان برگزار شد.

قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط دانش‌آموز عضو سازمان، پخش سرود ملی، سخنرانی یکی از مدیران سازمان دانش‌آموزی به نمایندگی از مدیران استان‌ها همراه با اعلام برنامه‌ها و ارائه پیشنهادات، پخش کلیپ اردوی زیارت‌اولی‌ها، رونمایی و اجرای 2 سرود توسط گروه سرود سازمان دانش‌آموزی شامل سرود زیارت‌اولی‌ها و سرود مقام معلم، قدردانی از مسن‌ترین و جوان‌ترین همکار سازمان و همچنین قدردانی از یکی از بانوان شاغل به نمایندگی از جامعه بانوان، از بخش‌های مهم این مراسم بود.

همواره باید قدردان تلاش‌های معلمان بود

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی در این مراسم ضمن بزرگداشت هفته مقام معلم گفت: بزرگداشت مقام معلم منحصر به روز، ماه و هفته نیست و همانطور که گفته می‌شود «ز گهواره تا گور، دانش بجوی» و «اُطلبوا العِلم مِنَ المَهد الى اللّحد»، قدردانی و سپاس از مقام معلم نیز از مهد تا لحد است و همواره باید قدردان تلاش‌های معلمان باشیم.

وی تاکید کرد: معلم صرفاً کسی نیست که در مدرسه به ما علم می‌آموزد بلکه هر کسی که به انسان چیزی می‌آموزد، معلم است؛ بنابراین پدر و مادر هم مقام معلمی دارند و حتی دیگران که ممکن است در زندگی به انسان، معرفتی اضافه کنند و دانشی بدهند و همه آن‌هایی که به ما می‌آموزند، معلم ما هستند. برهمین اساس باید به صورت پررنگ به نقش معلم پرداخته شود.

باقرزاده با اشاره به سرودی که توسط دانش‌آموزان در شان معلم اجرا شد، اظهار کرد: مفهوم این سرود زیبا این است که در همه دوران زندگی وابسته به معلم و والدین هستیم. انتظار می‌رود تولید و اجرای این کلیپ‌ها و سرودها در سازمان دانش‌آموزی ادامه پیدا کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان دانش‌آموزی با اشاره به دیدار اخیر فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دیدار زیبایی بود و مواردی که ایشان فرمودند، بخشی مربوط به مسائل کلان و بخشی هم ستادی بود. ایشان فرمودند کارهای ستادی خوب است اما در مدارس خبری نیست.

سازمان دانش‌آموزی در سال گذشته عملکرد خوبی داشت

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هرچند سازمان دانش‌آموزی در سال گذشته با تلاطم مدیریتی و برنامه‌ای مواجه بود اما خوش درخشید و در گیر و دار جابه‌جایی‌ها واقعاً کارنامه خوبی برجا گذاشت؛ سفرهای تربیتی، اردوهای راهیان پیشرفت و زیارت‌اولی‌ها که اردوی بصیرتی، صنفی و تشکیلاتی بود در میان این برنامه‌ها قابل توجه بوده است که در چارچوب آنها، سرفصل مهم سازمان یعنی مهارت‌افزایی در این سفرها محقق شد.

باقرزاده با بیان اینکه برنامه‌های خبرگزاری پانا در جذب و آموزش خبرنگاران و تولید و انعکاس اخبار خیلی خوب و مشهود است، خاطرنشان کرد: شاید بعضی‌ها می‌خواستند به تضعیف پانا بپردازند اما مطابق با ارزیابی‌ها کیفیت خبرهای پانا خوب است.

معاون وزیر و رئیس سازمان دانش‌آموزی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) درباره فعالیت‌های مدرسه‌ای گفت: امسال پررنگ شدن فعالیت‌ها در مدارس را هدفگذاری کرده‌ایم که سازمان دانش‌آموزی باید در این زمینه کمک کند. هر چند مدارس با آغاز امتحانات به سمت تعطیلی می‌روند اما در پایگاه‌های تابستانی باید فعالیت داشته باشم. مدارس، کانون‌ها، پایگاه‌های تابستانی و فضاهایی که نفربه‌نفر می‌توان با دانش‌آموزان کار کرد را باید تقویت کنیم که خبرگزاری پانا، اردوهای تربیتی و پایگاه‌های تابستانی، ظرفیت خوبی در این زمینه هستند.

فعالیت‌های مدرسه‌ای با راه‌اندازی سامانه نورینو پررنگ‌تر می‌شود

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «نورینو» اظهار کرد: امسال بر اساس سامانه نورینو که برای همه فعالیت‌های پرورشی در مدارس است به دنبال این هستیم تا فعالیت‌ها را نفربه‌نفر دنبال کنیم. هر دانش‌آموز با ورود به سامانه، می‌تواند فعالیت‌هایی که به او پیشنهاد شده است را مشاهده کند و چنانچه فعالیت یا واکنشی در آنجا داشته باشد بر اساس آن امتیاز کسب می‌کند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه از نظر کمّی، امتیاز اندکی دارد اما فعالیت و واکنش در سامانه، امتیاز

کیفی دارد. مدرسه هم به دلیل اتصال به سامانه سیدا، امتیاز می‌گیرد و متعاقب آن منطقه، شهرستان و استان نیز با واکنش دانش‌آموزان از سامانه امتیاز دریافت می‌کنند.

باقرزاده تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته هرگز نمی‌شد آمار دقیقی از تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن و عترت ارائه داد اما امسال به واسطه ثبت‌نام در سامانه به تفکیکِ اسم دانش‌آموز، کدملی، مدرسه و شهرستان می‌توانیم آمار افراد ثبت نامی را داشته باشیم. همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی از طریق نورینو قابل مشاهده است.

نورینو، داشبورد مدیریتی قوی و جذاب برای رصد فعالیت‌های پرورشی است

معاون وزیر و رئیس سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه به زودی قابلیت‌های دیگری به سامانه نورینو اضافه می‌شود، گفت: پایگاه‌های تابستانی نیز به این سامانه اضافه خواهد شد چرا که به عنوان ستاد باید ابزار رصد، نظارت و کیفیت‌سنجی فعالیت‌ها را در اختیار داشته باشیم. نورینو، داشبورد مدیریتی بسیار قوی و جذاب است که می‌توان فعالیت‌ها را در قالب آن تعریف کرد؛ علاوه بر این دست واحدهای ستادی برای رصد و نظارت را باز می‌گذارد.

سیاست برنامه‌های مدرسه‌ای، فعالیت نفربه‌نفر است

وی اظهار کرد: سیاست ما این است که به صورت مدرسه‌ای عمل کنیم و این کار نیز با استفاده از نورینو امکانپذیر است؛ لذا بنا داریم این موضوع را تقویت کرده و فعالیت‌های مدرسه‌ای را نفربه‌نفر انجام دهیم.

باقرزاده خاطرنشان کرد: امسال فعالیت پایگاه‌های تابستانی به صورت واقعی رصد و بررسی می‌شود تا بعد از ثبت برنامه‌ها و بر اساس تعداد دانش‌آموزان و واکنش‌های دریافت شده و همچنین مطابق با داوری فعالیت‌ها، بتوان بازخورد واقعی از آنها دریافت کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای مدرسه‌ای کردن فعالیت‌ها باید ابزار آن نیز فراهم شود و چندین ماه است که بر روی این سامانه کار می‌شود، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های تشکیلاتی و جنبی مانند خبرگزاری پانا را می‌توان در سامانه تعریف کرد و تعداد واکنش‌ها نیز به تفکیک در سامانه قابل مشاهده و رصد است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد: امسال برنامه‌های سازمان از جمله مجلس دانش‌آموزی، آموزش مربیان، خبرگزاری پانا و سفرهای تربیتی را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار