رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:
اساس تعلیم و تربیت واقعی دوره ابتدایی است
تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گردهمایی تبیین، نقد و اعتباربخشی الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت توسعه و پیشرفت کشور در گرو تعلیم و تربیت است و اساس تعلیم و تربیت واقعی نیز دوره ابتدایی است.
![اساس تعلیم و تربیت واقعی دوره ابتدایی است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTRhMjg3yGKn/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHGGy2ayNAkjosAIKXaKdntA,,/MTRhMjg3yGKn.jpg)
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، علی محبی نحوه چگونگی برخورد مدیران با دانشآموزان و همکاران را از عوامل مؤثر در بالا رفتن ضریب نفوذ برشمرد و گفت: به هر میزان که یک مدیر نفوذ بیشتری داشته باشد، در مدیریت موفقتر است.
وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت کشور در گرو تعلیم و تربیت است و پایه و اساس تعلیم و تربیت واقعی نیز دوره ابتدایی است تصریح کرد: در روایات بسیاری به اهمیت سنین ابتدایی در شکلگیری شخصیت اشاره شده است، لذا باید توجه داشت تربیت و شخصیت در ٧ سال دوم شکل میگیرد، به همین منظور میبایست در ابعاد آموزشی و تربیتی این دوره به طور قوی کار شود تا در دورههای بعد تمام آموزهها به درستی به کار گرفته شود.
محبی افزود: نادیده گرفتن اشتباهات کودکانه، مهربانی و دلسوزی توأم با مدیریت و در کنار آن؛ مربیگری و ارائه مشاوره عمومی و تخصصی و همچنین ارتباط مطلوب میان سه رکن اصلی عوامل مدرسه، دانشآموز و والدین فضای اثربخش و مطلوبی را برای راهبری هرچه بهتر فراهم میسازد و مسیر تعلیم و تربیت را هموار می کند.
ارسال دیدگاه