مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

فعالیت‌های حوزه نماز، قرآن و عترت منطبق با کتاب‌های درسی شده است

چشم‌انداز یک‌ساله برای فعالیت‌های حوزه نماز، قرآن و عترت تعریف شد

تهران (پانا) – مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تحولات ایجادشده در فعالیت‌ها گفت یکی از مصادیق تحولات این است که فعالیت‌های حوزه نماز، قرآن و عترت با ارائه محتواهای مکمل، منطبق با کتاب‌های درسی شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۲۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های حوزه نماز، قرآن و عترت منطبق با کتاب‌های درسی شده است

میکائیل باقری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «چشم‌انداز یک‌ساله به صورت فرآیندی برای فعالیت‌های حوزه نماز، قرآن و عترت تعریف کرده‌ایم که در این زمینه با استفاده از مشورت همکاران در استان‌ها اندیشه‌ورزی می‌کنیم تا ادامه کارها تا پایان سال تحصیلی در حوزه نماز را راحت‌تر، سهل‌تر و روان‌تر بتوانیم پیگیری کنیم.»

وی خاطرنشان کرد: «از ابتدای سال تحصیلی جاری شاهد ایجاد تحول در برخی از فعالیت‌ها و شیوه اجرای آن‌ها هستیم که این تحولات به صورت آزمایشی و یک‌ساله انجام می‌شود.»

باقری با اشاره به گذشت بیش از ۴ ماه از سال تحصیلی افزود: «چگونگی انجام این تحولات در نشست اخیر معاونان پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات قرآن، عترت و نماز ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور نقد و بررسی شد تا اگر چالشی در مسیر اجرا وجود داشته باشد را بررسی کنیم.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش در خصوص تحولات ایجادشده در فعالیت‌های این حوزه گفت: «یکی از مهمترین نقاط چرخشی یا تحولی فعالیت‌ها این است که در گذشته، کمتر به کتاب‌ها و محتوای برنامه درسی توجه می‌شد و به عبارتی محتوا و برنامه درسی تالیف می‌شد و معلمان در مدرسه، یک مسیری را طی می‌کردند و در حوزه پرورشی هم کار دیگری انجام می‌دادیم.»

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق تحول این است که در سال تحصیلی جاری همه فعالیت‌ها منطبق با کتاب‌ها و محتوای درسی شده است، افزود: «تمام کتاب‌های درسی بررسی شده و برای مثال؛ اگر بحث آموزش اولیه نماز در هر کجا آمده، یک محتوای مکمل نیز ارائه داده و به کتاب درسی اضافه کرده‌ایم و از معلمان خواسته‌ایم که فعالیت مذکور را با استفاده از محتوای مکمل و کتاب درسی پیگیری کنند.»

باقری تصریح کرد: «در بقیه فعالیت‌ها هم همینطور بوده و سعی کرده‌ایم از محتوای درسی، محتوای مکمل و ظرفیت معلمان و اولیا در انجام فعالیت‌های پرورشی حوزه نماز و قرآن و عترت استفاده کنیم.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزیارت آموزش و پرورش، استفاده از فضای فناورانه را نیز یکی دیگر از مصادیق تحول در فعالیت‌ها بیان کرد و گفت: «سعی کرده‌ایم از شیوه‌های اجرایی سنتی عبور کرده و کارها را به صورت مجازی انجام دهیم.»

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق این تحول، راه‌اندازی سامانه «نورینو» است، خاطرنشان کرد: «مسابقات در گذشته به صورت سنتی و با چاپ و تکثیر سوالات در مدارس برگزار می‌شد اما امسال تمام مسابقات به صورت مجازی و خانوادگی در سامانه «نورینو» برگزار می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار