وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد
استفاده از ظرفیتهای درون آموزشوپرورش برای توسعه گردشگری
تکالیف آموزش و پرورش در قبال اردوهای خارج از مدرسه و شهر دانشآموزان تشریح شد
تهران(پانا) - وزیر آموزشوپرورش بر استفاده از ظرفیتهای درون آموزشوپرورش برای توسعه گردشگری تاکید و تکالیف آموزش و پرورش در قبال اردوهای خارج از مدرسه و شهر دانشآموزان تشریح کرد.
یوسف نوری در دیدار با عزتالله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به فعالیتهای خوبی که در عرصه گردشگری در این دوره انجامشده است، اظهار کرد: دو راهکار برای توسعه گردشگری در سند تحول وجود دارد که در راهکار اول ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیتهای کلاسی باید خارج از مدرسه باشد و در این راستا برنامه ویژه مدرسه موسوم به "بوم" نوشته شد که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانست اجرا شود و راهکار دوم، ایجاد شبکه محیط یادگیری مانند؛ پژوهشگاهها، اردوگاهها، خانههای فرهنگ و موزهها است.
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین دو راهکار اجرایی مشترک بین وزارت آموزشوپرورش و وزارت گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد لذا بهترین بستر برای تربیت نیروی انسانی حوزه گردشگری آموزشوپرورش است و برای آموزشوپرورش هم یکی از جذابترین محیطهای یادگیری محیطهایی است که در وزارت گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه سند انتظار دولت از سوی رئیسجمهور به وزارت آموزشوپرورش ابلاغ شده است، اظهار کرد: دریکی از بندهای سند انتظار دولت، آموزشوپرورش مکلف شده است تا دانش آموزان را در سال دو روز اردوی خارج از استان و شهرستان که دارای بیتوته باشد و چهار روز اردوی بیرون از مدرسه ببرد که جمع این تکالیف ۹۰ میلیون روز سفر اردو خواهد شد، بنابراین لازم است تا از مجموعه ظرفیتهای وزارت گردشگری و میراث فرهنگی استفاده کنیم.
وی بر استفاده از ظرفیتهای مختلفی که در آموزشوپرورش وجود دارد برای توسعه گردشگری تأکید کرد و گفت: چندین تشکل دانشآموزی میتوانند در این حوزه فعالیت داشته باشند و همچنین ظرفیتهای خوبی در شبکه شاد وجود دارد که میتوان از آن استفاده کرد.
ارسال دیدگاه