وزیر آموزش و پرورش:

فعالیت‌های بسیج در مدرسه باید با تمرکز بر چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی بر لزوم تمرکز فعالیت‌های بسیج  در مدرسه با چشم‌انداز افق سال ۱۴۰۴ تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های بسیج در مدرسه باید با تمرکز بر چشم‌انداز افق  ۱۴۰۴ باشد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری با اشاره به اهمیت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) پیام شهدا را نقطه مقابل جنگ نرم دانسته‌اند و برای حضور در این عرصه لازم است تا از همه ظرفیت‌ها و قابلیت هایمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان از کنگره شهدا اظهار کرد: بسیاری از مشکلات فرهنگی از طریق بازگشت به آرمان‌ها و جانفشانی‌های شهدا قابل حل است.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که ظرافت‌های کار شهدا را جز با هنر نمی‌توان نشان داد و چنین ظرفیت‌هایی در آموزش و پرورش هم وجود دارد و می‌توان از مربیان هنرمند بسیحی در مدارس استفاده کرد.

وی تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت‌های مختلف بسیج در آموزش و پرورش استفاده کرد و پزشکان بسیجی می‌توانند به عنوان پشتیبان‌های بهداشت مدارس، ورزشکاران بسیجی برای فعالیت‌های ورزشی، محققان و پژوهشگران بسیجی در پژوهشگاه‌های آموزش و پرورش و هنرمندان بسیجی برای توسعه فعالیت‌های هنری در مدارس به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وجود ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تربیت جوان مومن انقلابی یکی از انتظارات مقام معظم رهبری است، لذا این کار یکی از ماموریت‌های مهم آموزش و پرورش است و باید با یک نگاه جامع به این موضوع پرداخته شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد تلفیقی سند تحول خواستار انسجام بیشتر بین فعالیت‌ها شد و اظهار کرد: باید از انجام فعالیت‌های تکراری و مشابه خودداری کرد و به سمت مهارت‌آموزی در این حوزه با نگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنیم.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با اشاره به ظرفیت‌های شبکه شاد برای انجام فعالیت‌های جهادی اظهار کرد: تفکر بسیج، تفکر ناب انقلابی و اسلامی است و آموزش و پرورش نیز تنها نهادی است که ارتباط قانونی با خانواده دارد و مسیولیت تعلیم و تربیت ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز با آموزش و پرورش است، لذا در صورتی که این دو دستگاه با همدیگر اتفاق نظر داشته باشند، می‌تواند اتفاقات خوبی در جامعه بی‌افتد و فعالیت‌های تربیتی خوبی انجام شود و این تجربه را در زمان دفاع مقدس کسب کرده‌ایم و دانش‌آموزان رشادت‌های زیادی در این دوران انجام دادند.

وی با بیان این که این اتفاق نظر باید در مدرسه اتفاق بی‌افتد و نتایج آن دیده شود، اظهار کرد: مدرسه در افق ۱۴۰۴ دارای افق‌های انقلابی استکبار ستیزی، دفاع از محرومان و مستضعفان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و مدرسه باید تعامل اثربخش با سایر دستگاه‌ها و نهادها از جمله مسجد و بسیج داشته باشد، لذا باید تمرکز فعالیت‌های ما در مدرسه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار