وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان کرمانشاه؛
افزایش تلاشهای معلمان به دلیل تعطیلی مدارس در دوران کرونا
تهران (پانا)_وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان کرمانشاه اظهار کرد زحمتهای معلمان در کلاس های درس به دلیل تعطیلی مدارس در دوران کرونا دوچندان شده است، زیرا باید بسترهای آموزش حضوری را فراهم آورند.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در سفر به شهرستانهای شرقی استان کرمانشاه در جمع فرهنگیان و مدیران استانی با تسلیت مناسبت ایام فاطمیه به جایگاه نقش پررنگ زن در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: بسیاری از موفقیتهای انقلاب اسلامی، مرهون تلاشهای ارزشمند و فعال بانوان است.
عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با اعلام عدم رضایت آموزش و پرورش از تعطیلی مدارس در برخی از استانها به دلیل آلودگی هوا، گفت: طی جلسهای که با رئیسجمهور داشتیم با توجه به نیاز دانشآموزان به آموزشهای حضوری و نیز به حضور در مدرسه مقرر شد بر اساس میزان آلایندههای موجود در هوا و با توجه به مقطع تحصیلی دانشآموزان نسبت به تعطیلی مدارس بازنگری شود.
نوری در ادامه گفت: به دلیل شکافی که در آموزش دانشآموزان در دروان کرونا پیش آمده، زحمات معلمان در مدارس مضاعف شده است، زیرا باید بستر را برای آموزش دانش آموزان فراهم کنند.
وی با اشاره به وجود سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت گفت: افتخار ما در حوزه تعلیم و تربیت این است که با اجرای سندی که ارزشهای انقلاب اسلامی در آن به درستی مورد توجه قرار گرفته است، دانشآموزانی را تربیت کنیم که در تراز ارزشهای جمهوری اسلامی و پیرو مکتب حاج قاسم سلیمانی باشند.
نوری گفت: یکی از مولفههای سند تحول بنیادین موضوع رتبهبندی معلمان است که با مساعدت رئیس جمهور و پیگیری جدی مجلس شورای اسلامی و همکاری شورای نگهبان تصویب شد و با اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده است، با تلاش شبانه روزی و پیگری همکارانم به طور کامل قانون رتبه بندی فرهنگیان اجرا خواهد شد.
عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به آثار مثبت طرح رتبهبندی معلمان و تاکید بر این که وظیفه ما دفاع از حقوق معلمان است، گفت: اجرای طرح رتبهبندی معلمان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی را فراهم خواهد و باعث ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت و بهبود شایستگی معلمان خواهد شد و امیدواریم معلمان با علم و دانش و درایت خود در خلق شکوفایی و نوآوری و الگوهای برتر تدریس، زمینه کسب موفقیت در سطح کشوری و جهانی را فراهم کنند.
وزیر آموزش و پرورش به دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم در حوزههای؛ قرارداد بیمه تکمیلی دانا، اجرایی سازی سند تحول بنیادین، افزایش ۷۰ هزار نفری دانشآموزان هنرستان در پایه دهم، توزان بین رشتههای دبیرستان، افزایش تعداد دانشآموزان رشته ریاضی فیزیک، بازگشایی مدارس در دوران کرونا، جمعآوری مدارس کانکسی بالای ده نفر دانش آموز، تجهیز ۷ هزار مدرسه به سیستم آبخوری و سرویس بهداشتی، تامین منابع جدید برای وزارت آموزش و پرورش، اختصاص دو هزار میلیارد برای سرانه تجهیز مدارس و هنرستانها؛ تصریح کرد: امیدواریم در سالهای آینده با همراهی رئیس جمهور، دولت، سازمان برنامه و مجلس شورای اسلامی بر تعداد این دستاوردها افزوده شود.
نوری به اهمیت و توجه وزارت آموزش و پرورش به رشتههای فنیوحرفهای، کار و دانش و طرح هر دانش آموز یک مهارت اشاره کرد و گفت: توانستهایم ۴۰ هنرستان فنیوحرفهای و کار و دانش در جوار شهرکهای صنعتی احداث کنیم.
وزیر آموزش و پرورش احیای دانشگاه فرهنگیان و تامین نیروی انسانی و فضا برای این دانشگاه را از موفقیتهای مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: بر اساس برنامهریزیها، مقرر شده است تا دانشجو معلمان پس از فارغالتحصیلی از دانشگاه فرهنگیان شش مهارت پایه را فرا گیرند و علاوه بر امتحانات پایان ترم، در راستای کسب شایستگیهای معلمی و ورود به مدارس یک آزمون جامع پایان دوره را نیز پشت سر بگذارند.
وی در مورد ساماندهی نیروهای نهضتی، خرید خدمات و پیش دبستانی های قبل از سال ۹۲ گفت: تاکنون ۱۲۵ هزار نفر از نیروهای مذکور را بر اساس قانون تعیین تکلیف کردهایم و برای نیروهای بعد از سال ۹۲ منتظر طرح مجلس شورای اسلامی هستیم.
عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با اشاره به موفقیتهای معلمان و دانش آموزان در المپیادهای جهانی و کسب مدال و رتبههای تک رقمی گفت: در سال گذشته شاهد رشد مدالهای کسب شده در المپیادهای جهانی بودهایم که این موضوع حاصل تلاش معلمان و مجموعه نظام تعلیم و تربیت است.
ارسال دیدگاه