وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

نظرات اصلاحی دانش‌آموزان درباره محتوای کتاب‌های درسی اعمال می‌شود

امکان ثبت نظر درباره محتوای کتب درسی در پایگاه اینترنتی nazar.roshd.ir و شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) تحت عنوان سوال از وزیر فراهم است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌‌آموزان، اولیا و معلمان می‌توانند نظرات خود را تحت عنوان سوال از وزیر در شبکه شاد ثبت کنند، تاکید کرد که به سوالات، نظرات و درخواست‌های آنان پاسخ داده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نظرات اصلاحی دانش‌آموزان درباره محتوای کتاب‌های درسی اعمال می‌شود

از دستورات و اقدامات وزیر آموزش و پرورش در سفر اخیر به کرمان که مورد استقبال دانش‌‌آموزان قرار گرفته است این بود که عنوان شد «برای سال تحصیلی آینده برای محتوای کتاب‌های درسی از دانش‌آموزان نظرسنجی بشود».

یوسف نوری در این باره به پانا گفت: «درباره اصلاح محتوای کتاب‌های درسی من در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) هم اعلام کرده‌ام که هم دانش‌آموزان، هم اولیا و هم معلمان نظرات خود را تحت عنوان «سوال از وزیر» داشته باشند.»

نوری تاکید کرد: «ما این نظرات را اعمال خواهیم کرد و به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.»

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز به تازگی در راستای رویکرد ‌مردمی‌سازی امور و تحول در روش‌های خود، تحول جدیدی را با فراهم‌ساختن امکان «‌‌نظرسنجی از محتواهای کتب درسی» برای تمام مخاطبان خود فراهم ساخته است.

همه ‌دانش‌آموزان، معلمان، والدین، کارشناسان اداری، استادان دانشگاه و صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت و همه کسانی که دغدغه نظام آموزش و پرورش را دارند می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

این سامانه که در اختیار عموم مردم است در پایگاه اینترنتی به آدرس nazar.roshd.ir راه‌اندازی شده‌ است و تمام مخاطبان می‌توانند با انتخاب دوره‌های مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، فنی و حرفه‌ای و کاردانش و انتخاب دروس در پایه‌های مختلف، کتاب‌های همان پایه را انتخاب و نظر خود را در ارتباط با آن کتاب و محتواهای آن ثبت کنند.

در این سامانه پس از پُرکردن فرم ثبت‌نام، «کد عضویت» به موبایل شما ارسال می‌شود و با استفاده از این کد می‌توانید برای ‌ثبت نظر اقدام کنید.

تمام گروه‌های مخاطب مذکور در این نظرسنجی می‌توانند نظرات خود را به صورت کلی درباره کتاب یا درباره فصل‌ها و درس‌های هر کتاب به ثبت برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار