کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در پاسخ به پانا
پرسش مهر، روحیه پرسشگری و مطالعه را در دانشآموزان تقویت میکند
بهارستان دو (پانا) - کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان ضمن اشاره به اهمیت طرح پرسش مهر، یکی از پیامدهای این طرح را، ایجاد روحیه پرسشگری و مطالعه در دانشآموزان دانست.
هر ساله در ابتدای سال تحصیلی، رییس جمهور کشور پرسشی از فرهنگیان و دانشآموزان مطرح میکند که این پرسش در قالب طرحی با عنوان پرسش مهر اجرا میشود؛ سال تحصیلی۱۴۰۲-۱۴۰۱بیست و دومین دوره فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری است، این طرح از سال ۱۳۷۶ توسط رئیس جمهور وقت پایه گذاری شده و تا به امروز پرسشهای مختلفی مربوط به حوزه تعلیم و تربیت از فرهنگیان و دانشآموزان توسط رئیس جمهور هر دوره انجام شده است.
حسین امینی، کارشناس فرهنگی، هنری منطقه بهارستان دو در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «یکی از وظایف اساسی نظام آموزشی، آموزش خلاقیت به دانشآموزان است که یکی از راههای آن طرح پرسش مهر است؛ این طرح موجب میشود حس تعلق به جامعه در دانش آموزان نمایان شود.»
کارشناس فرهنگی، هنری بهارستان دو هدف از اجرای طرح پرسش مهر را اینگونه بیان کرد: «هدف از این طرح، ایجاد روحیه پرسشگری و مطالعه در دانشآموزان و فرهنگیان است که باعث افزایش اعتماد به نفس، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و تحلیل مسائل مختلف جامعه در دانشآموزان شده و رفع چالشهای آموزش و پرورش را به دنبال دارد.»
وی در بیان یکی از مزیتهای طرح پرسش مهر افزود: «مزیت دیگر این طرح، نوشتن نامه است؛ نوشتن، یکی از قابلیتهایی است که هر فرد در زندگی خود به آن نیاز پیدا میکند؛ نوشتن نامه به یک مقام تاثیرگذار باعث میشود تا دانشآموزان در نگارش نامه دقت بالایی را به خرج دهند و همواره بر روی آن تمرکز کنند.»
امینی عنوان کرد: «محور این فراخوان در دو بخش اجرا میشود که شامل ایدههای نو و تجارب موفق است؛ ایدههای نو، ایدههایی هستند که هنوز عملی نشدهاند و نهاد ریاست جمهوری این ایدهها را دریافت میکند؛ در بخش تجارب موفق، تجاربی که همکاران فرهنگی و همینطور دانشآموزان برای حل مشکلات و چالشهای آموزش و پرورش در مناطق انجام داده و نتیجه اثربخش داشتهاند را بررسی میکنند و در نهایت به طرحها و ایدههای برگزیده، جوایزی را اهدا میکنند.»
دانشآموز خبرنگار: سمیه تقیپور
ارسال دیدگاه