در نشست رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بسیجیان دانشگاه فرهنگیان تاکید شد؛
پُررنگتر شدن اسناد لانه جاسوسی در کتابهای درسی
تهران (پانا) - در نشست رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بسیجیان دانشگاه فرهنگیان عنوان شد اسناد لانه جاسوسی در کتابهای درسی پر رنگتر میشود.
در این نشست که به درخواست بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برگزار شده بود، جمعی از دانشجویان این دانشگاه درباره سازمان نکاتی را مطرح کردند و به بیان نقطه نظرات، انتقادات و مطالبات خود پرداختند.
یکی از دانشجویان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظلهالعالی) در دیدار روز چهارشنبه یازدهم آبانماه با صدها تن از دانشآموزان و دانشجویان در خصوص گنجاندن اسناد لانه جاسوسی درباره خیانتها، دخالتها و غارت منابع ایران به دست دولت آمریکا و نیز توطئههای مختلف آنها علیه انقلاب اسلامی خواستار ارایه توضیحاتی در این خصوص شد.
در ادامه، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن اعلام آمادگی در جهت اجرای فرمان معظمله و پرداختن بیشتر به این موضوعات در کتب درسی، اعلام کرد: اکنون در ۱۳ جلد از کتابهای درسی در مقاطع مختلف تحصیلی در ۲۲ مورد به این موضوع پرداخته شده است و گزارش آن بلافاصله تقدیم گردیده و منتظر دریافت رهنمودهای ایشان هستیم. در عین حال با توجه به تاکیدات ایشان، بی درنگ دفاتر تالیف سازمان جلسات تخصصی در راستای پر رنگتر کردن این موضوع درکتابهای درسی را در دستور کار خود قرارداده و اقدامات لازم صورت گرفت.
حجتالاسلام والمسلمین علی لطیفی با اشاره به دغدغه جدی مقام معظم رهبری افزود: با اینکه تا پیش از این و در سال تحصیلی جاری نیز بخشی از این اسناد در کتب درسی مقاطع و رشتههای مختلف تحصیلی تبیین شده است، اما فلسفه استکبارستیزی را با انتشار بیشتر این اسناد و تحلیل و بررسی همهجانبه آنها در کتب درسی، امری بر زمین مانده میدانیم و با برگزاری جلسات تخصصی در تلاش هستیم با رعایت نکات استاندار علمی و آموزشی و همچنین جانمایی مناسب برای درج بیشتر اسناد لانه جاسوسی قدم برداریم.
معاون وزیر در ادامه با پاسخ به دیگر سوالات دانشجویان در خصوص نحوه چاپ کتابهای درسی، تبیین چگونگی تحول در نظام آموزشی مبتنی بر نگاه تمدنی، نحوه برنامه ریزی درسی و نظارت بر آن، نسبت سازمان با رسانه ملی و همچنین مجلات رشد افزود: طرحوارههای مرتبط تنظیم و گامهای بنیادین در این مسیر برداشته شده که ثمرات برخی از این برنامه ها اکنون در کتب درسی موجود است، اما به خوبی میدانیم که با آنچه مطلوب و شایسته دانشآموزان فهیم و خوشآتیه کشور باشد، فاصله داریم.
وی در همین راستا با دعوت از دانشجویان برای تقویت همکاری با سازمان و برنامههای پژوهشی مورد نیاز در این مسیر خواستار ارائه طرحها و پیشنهادات کارشناسی شده با مبنای علمی و استاندارد شد.
ارسال دیدگاه