مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

آغاز به کار سامانه فعالیت‌های پرورشی «نورینو»

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز گفت سامانه «نورینو» برای پاسخ به سوالات دینی و مذهبی دانش‌آموزان و همه فعالیت‌های حوزه پرورشی آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار سامانه فعالیت‌های پرورشی «نورینو»

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری در گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و‌ پرورش استان ها که از امروز یکشنبه آغاز شد، با اشاره به رونمایی از سامانه جامع فعالیت های پرورشی و فرهنگی «نورینو» اظهار داشت: این سامانه در ششمین دوره توانمندسازی 760 مدیر دارالقرآن های کریم سراسر کشور در اصفهان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سامانه نورینو دربردارنده جامعیتی از فعایت های قرآنی این اداره از ثبت نام تا صدور گواهینامه ها است، عنوان کرد: از جمله قابلیت های سامانه «نورینو» می توان به تشکیل پرونده تربیتی برای دانش آموزان و فرهنگیان، ایجاد جایگاهی برای شناسایی، معرفی و رتبه بندی مدارس، دانش آموزان، مدیران، معاونان مربیان برتر کشور در حوزه پرورشی و فرهنگی و تهیه بانک اطلاعاتی از مهارت ها، علایق و توانمندی های تربیتی و فرهنگی دانش آموزان و فرهنگیان کشور اشاره کرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از دیگر قابلیت های این سامانه را ایجاد اطلس فضاهای پرورشی (مراکز دارالقرآن الکریم، کانون های فرهنگی تربیتی، مراکز مشاوره و...)، گزارش گیری کمی و کیفی از فعالیت های پرورشی و فرهنگی مدارس و کاربران، امکان بارگذاری و اشتراک گذاری منابع و فایل های کاربردی و ضروری دانش آموزان و مدارس در حوزه فعالیت های پرورشی و فرهنگی دانست.

باقری در ادامه به امکان درج و اطلاع رسانی مستقیم بخشنامه ها و اطلاعیه های پرورشی و فرهنگی به دانش آموزان و فرهنگیان در این سامانه، اشاره و اضافه کرد: قابلیت شناسایی، معرفی و شبکه سازی دانش آموزان، مربیان و معاونان و مدیران مدارس موفق کشور، تهیه و تدارک آرشیو فعال و پویا از فایل ها، تصاویر، اسناد، فیلم ها و اصوات کاربردی مورد استفاده معاونان و مربیان پرورشی کشور از دیگر مزایای «نورینو» است.

وی ادامه داد: از دیگر قابلیت ها می توان به ایجاد شبکه برای ارتباط دانش آموزان و متولیان فعالیت های پرورشی و فرهنگی مدارس کشور، امکان پرسش و پاسخ (ارسال سوال و پیگیری سوالات خود در حوزه مسائل دینی، اعتقادی و اجتماعی) و امکان برگزاری آزمون الکترونیکی برای مسابقات از سطح مدرسه تا کشور اشاره کرد.

باقری اظهار کرد: سامانه «نورینو» تحت سامانه دانش آموزی «پادا» فعالیت می کند و دانش آموزان برای دریافت رمز عبور پادا می توانند به دفتر مدرسه مراجعه کنند و روسا و کارشناسان ادارات قرآن، عترت و نماز استان ها و مناطق و مدیران مراکز دارالقرآن الکریم می توانند با کد ملی و کد پرسنلی خود از طریق سامانه پرورشی مراجعه کند.

وی تاکید کرد که سامانه پادا ویژه دانش آموزان، سیدا ویژه فرهنگیان (معلمان و مدیران) و پرورشی ویژه عوامل استانی، ستادی و منطقه ای است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان با مراجعه به این سامانه می توانند سوالات دینی، مذهبی و سیاسی خود را بپرسند، مناطق آن سوالات را دسته بندی کنند و در آینده اطلاعات کارشناسان مذهبی در این سامانه بارگذاری می شود و براساس سوالات دانش آموزان، کارشناسان متخصص این زمینه پاسخگو هستند.

وی خبر داد: مسابقات مرحله آموزشگاهی به صورت غیرحضوری در هفته قرآن، عترت و نماز برگزار خواهد شد این امر با آگاهی بخشی مربی از طریق نورینو اتفاق می افتد. این اپلیکیشن فعالیت های قرآنی را ارزیابی کیفی می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار