آزادیخواه در گفتوگو با پانا:
اولیاء اجازه ندهند فرزندانشان ابزار دست جریانهای معاند شوند
تهران (پانا) - نماینده مردم ملایر در مجلس گفت اولیا باید مراقب باشند و اجازه ندهند که فرزندان آنها مورد سواستفاده سیاسی و ابزار دست جریانهای معاند شوند.
احد آزادیخواه در گفتوگو با پانا ضمن اشاره به اینکه دشمنان انقلاب آموزش و پرورش و مدارس را هدف قرار دادهاند، اظهار کرد: «یکی از توطئههای پیجیدهای که جریانهای نفاق، تجزیهطلب و معاند که در حال کار کردن بر روی آن هستند، این است که دانشآموزان و فرهنگیان را در مقابل حکومت قرار دهند به این معنا که یک ذهنیتی برای قشر نوجوان و جوان بسازند که آنها به همه اقدامات معترض شوند و از این اعتراضات، اغتشاشات و سپس استحاله نظام بیرون بیاید.»
وی افزود: «این یک نوع سواستفاده از فکر پویای دانشآموزی است یعنی آن جریان به جای اینکه دانش آموز را به تحصیل و نشاط وادار کند، او را وارد یک جریان خشن و بیهدف میکند که یک خیانت بزرگ به ۱۴ میلیون دانش آموز است.»
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: «عدهای از این سرکردهها حقوقبگیر صهیونیستها و عربستان سعودی هستند یعنی دلار و یورو میگیرند که این اتفاقات را ایجاد کنند و ابزار کارشان را دانش آموزان قرار میدهند. بنابراین دانش آموزان و اولیا باید مراقب باشند و اجازه ندهند که فرزندان آنها مورد سواستفاده سیاسی و ابزار دست جریانهای معاند شوند.»
وی اضافه کرد: «ممکن است مردم انتقاد، سوال و پرسش داشته باشند و این انتقادها در زمان خود باید بیان شود اما به این معنا که اغتشاش کنند، هرگز هدف مردم ما نیست بلکه هدف شوم دشمنان است.»
آزادی خواه بیان کرد: «در سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه که خطمشی اصلی توسعه، ترسیم و ابلاغ شد، به جایگاه فضای مجازی در حوزه آموزش اشاره شد، این به آن معناست که آن دسته از افرادی که تصورشان بر این است که حکومت با فضای مجازی و استفاده از درگاه فضای مجازی مخالف است، اشتباه است.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «یکی از ابزارهای واقعی ما امروز فضای مجازی است اما این وضعیت باید به شکلی باشد که چالشهای این فضا به حداقل ممکن برسد. امروز عنان مدیریت فضای مجازی به دست ما نیست؛ یعنی ما در زمینی بازی میکنیم که مدیریت آن در اختیار کشورهای دیگری است. بسیاری از کشورها این وضعیت را نپذیرفتند و اینترنت خود را بارور کردن و ظرفیت سازی کردند. شورای عالی فضای مجازی باید وضعیت فضای مجازی را به شکلی ترتیب دهد که امکان استفاده درست و دقیق در حوزه کسب و کار و آموزش فراهم شود کما اینکه در طی دو سال کرونا برنامههای مختلف و اپلیکیشنهای مختلف در فضای مجازی توسعه یافت و دانش آموزان از طریق آن توانستند به تحصیل بپردازند.»
ارسال دیدگاه