در آستانه آغازسال تحصیلی جدید و همزمان با هفته دفاع مقدس انجام شد

نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار ومقاومت در مدارس شهر تهران

تهران (پانا) - در آستانه فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت و پس از ٢۶ ماه آموزش غیرحضوری، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا؛ همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، صبح امروز مدارس شهر تهران، میزبان شکوفه‌ها شدند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار ومقاومت در مدارس شهر تهران

در آستانه فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت و پس از ٢۶ ماه آموزش غیرحضوری، به دلیل همه گیری ویروس کرونا؛ همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، صبح امروز مدارس شهر تهران، میزبان شکوفه ها شدند و آیین نمادین حضور دانش آموزان مقطع دبستان در مدارس، با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دبستان استاد شهریار منطقه ١٩ تهران اجرا شد.

در این آیین، علیرضا کریمیان ضمن خیر مقدم به دانش آموزان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، بهترین فرصت برای پاسداشت و ادای احترام به سلحشوری ها و مقاومت رزمندگان اسلام در ٨ سال دفاع مقدس است و اگر امروز آغاز سال تحصیلی را جشن می‌گیریم، آرامش اکنون را مدیون و مرهون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه سرمایه های هر کشور به دو قسمت سرمایه های طبیعی و سرمایه های انسانی تقسیم می شوند گفت: سرمایه های طبیعی، موهبت های الهی نظیر نفت، گاز، جنگل و... هستند که امروز در اختیار ما قرار دارند و باید با نگاه علمی به عنوان میراث ملی از آنها استفاده و مراقبت کنیم و با رویکرد بهره وری و استفاده بهینه از آنها، در مسیر اهداف ملی گام برداریم. اما در کنار این سرمایه ها، سرمایه انسانی نیز وجود دارد و کشورهایی که بیشتر پیشرفت کرده و توسعه یافته اند، از سرمایه انسانی خود بیشتر بهره مند شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه افزود: اگر بتوانیم سرمایه های انسانی را به حد اعلای خود برسانیم و زمینه بروز استعدادها را فراهم کنیم، سرمایه انسانی خودش باعث خلق ثروت می شود و از سرمایه طبیعی نیز بهتر استفاده می کند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال های مختلف در دو دهه اخیر، افزود: عمده نامگذاری های این سال ها با نگاه به سرمایه انسانی بوده است، وقتی ایشان از موضوع دانش بنیان استفاده می کنند، توجه اصلی معطوف به نیروی انسانی است؛ بنابراین آغازین گام بروز و ظهور، تربیت و شکوفایی سرمایه انسانی از مدرسه شروع می شود و بهترین سرمایه های ما همین نوآموزان هستند و باید اهتمام خاص و ویژه داشته باشیم و نگاهمان به آنها به عنوان سرمایه ها و نسل آینده ساز این کشور باشد، این دانش آموزان جز مدیران آینده کشور هستند و همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، برای استحکام و استمرار این نظام نیازمند دانشمند و پژوهشگر هستیم، این اتفاق مبارک از مدرسه شروع می شود و لازم است تلاش کنیم، به موضوع تعلیم و تربیت توجه ویژه داشته باشیم، زیرا زمانی ثروتمند خواهیم شد که نیروی انسانی ما مورد عنایت قرار گیرد و زمینه شکوفایی استعدادهای آنها در یک اهتمام ملی رقم بخورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار