اصغر باقرزاده در جریان دیدار یوسف نوری با وزیر فرهنگ سوریه مطرح کرد؛

پیشنهاد راه‌اندازی «اتحادیه جهانی فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان» و تولید «سرود مشترک کشورهای اسلامی»

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، تولید سرود مشترک کشورهای اسلامی و راه‌اندازی اتحادیه جهانی فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان را با تعامل و همکاری جهان اسلام امکان‌پذیر دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۸۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد راه‌اندازی «اتحادیه جهانی فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان» و تولید «سرود مشترک کشورهای اسلامی»

اصغر باقرزاده در جریان دیدار یوسف نوری با وزیر فرهنگ سوریه با موضوع همکاری‌های مشترک آموزشی و فرهنگی دو کشور اظهار کرد: در خصوص برنامه‌های فرهنگی و پرورشی موضوعات متعددی وجود دارد که به اختصار به آن‌ها می‌پردازم. مهم‌ترین موضوع برگزاری مسابقات بین‌الملی قرآن کریم برای دانش‌آموزان جهان اسلام است که خداراشکر هفتمین دوره آن برگزار شد؛ پیشنهاد می‌کنم اگر استقبال وجود داشته باشد، این مسابقات را به‌صورت دوره‌ای در کشورهای جهان اسلام به‌ویژه کشورهای محور مقاومت برگزار کنیم؛ پیشنهاد دیگر‌ راه‌اندازی اتحادیه جهانی فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان است.

وی افزود: پویش‌های بین‌المللی نیز در حال برگزاری است؛ از جمله معلم خوب من؛ مادر و جایگاه‌ آن؛ بچه‌های مقاومت و... که هرکدام از این پویش‌ها می‌تواند زمینه‌ساز همکاری و تعامل باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه فرهنگی و هنری نیز می‌توانیم تعاملات بسیاری داشته باشیم؛ از جمله تولید سرود مشترک، تئاتر مشترک و همچنین مسابقات هنری مشترک که زمینه آن در همه کشورهای اسلامی وجود دارد و چهلمین دوره آن به‌صورت کشوری در ایران در حال برگزاری است که امکان ارتقای آن به سطح بین‌المللی وجود دارد.

باقرزاده اضافه کرد: ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای و عملی مربیان ایرانی در حوزه فعالیت‌های تربیتی، اوقات فراغت، ارتباط موثر، مخاطب‌شناسی و سواد رسانه‌ای از دیگر مواردی است که می‌توانیم انتقال و تبادل تجربیات داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در‌ پایان یادآور شد: آمادگی داریم در زمینه طراحی فضاهای پرورشی مانند کانون‌های فرهنگی- هنری، اردوگاه‌ها و مراکز مشاوره تجربیات خود را منتقل کنیم، همچنین با توجه به نظام مراقبت از دانش‌آموز در مقابل آسیب‌های اجتماعی و سابقه خوبی که در حوزه‌های غربالگری، آموزش، ارتقای توانمندی‌ها و مداخلات تخصصی در مراکز مشاوره دانش‌آموزی وجود دارد، امکان برقراری و توسعه همکاری‌ها را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار