وزیر آموزش‌وپرورش در مسجد اعظم زرین‌شهر استان اصفهان:

دولت سیزدهم یک دولت فرهنگی است و همه ما مجریان منویات مقام معظم رهبری هستیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش به تشریح برخی از مهمترین فعالیت‌های دولت در آموزش‌وپرورش پرداخت و دولت سیزدهم را دولت فرهنگی توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دولت سیزدهم یک دولت فرهنگی است و همه ما مجریان منویات مقام معظم رهبری هستیم

یوسف نوری با حضور در مسجد زرین‌شهر استان اصفهان پس از اقامه نماز مغرب و عشا در این مسجد در جمع نمازگزاران، با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: مسیر دولت سیزدهم همان برنامه دولت شهیدان رجایی و باهنر است. رجایی و باهنر دو معلم تربیتی بودند که پایه‌گذار امور تربیتی بودند و آنچه از آن‌ها برای ما به یادگار مانده، فکر تربیتی آنان است، البته آن دو شهید خدمات ارزنده دیگری هم دارند اما یکی از ماندگارترین برنامه‌های آنان برنامه‌های تربیتی شهیدان رجایی و باهنر بوده است، زیرا این دو معلم در آموزش‌وپرورش رسالت تربیتی را عهده دار بودند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم یک دولت فرهنگی است که برای ترویج اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی آمده است و همه ما مجریان منویات مقام معظم رهبری هستیم.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی تصریح کرد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون پروژه‌‎های زیادی به بهره‌‎برداری رسیده است و پروژه‌‎هایی که وقفه‌‎های طولانی مدت ۱۰ تا ۲۰ ساله ایجاد شده بود، در حال تکمیل است. در سفرهای استانی رئیس جمهور ۲۱ هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل ساخت مدارس و پروژه‎های آموزشی مصوب شده است، همچنین فعالیت‌های ارزنده‌ای مانند تصویب و اجرایی سازی قانون رتبه بندی فرهنگیان، ارتقای بیمه تکمیلی، تغذیه رایگان برای مدارس در این دولت اجرایی شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: دولت سیزدهم در تمامی حوزه‎‌ها مشغول به کار است و علاوه بر تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی در کشور، در حوزه‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی، بهداشت و درمان، ورزش و آموزش‌وپرورش نیز کارهای موثری انجام داده است. سرمایه گذاری خارجی پس از هفت سال در این کشور به مقدار خوبی انجام شده است.

عضو کابینه دولت ایران قوی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه‎های مهم کشور است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌‎های دولت توجه به دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم قوی است، لذا این دانشگاه به یک دانشگاه جامع تبدیل خواهد شد و هزار نفر از دانشجویان معلمان که در آموزش‌وپرورش مشغول به کار هستند در این دانشگاه جذب خواهند شد و تجربیات معلمی خود را در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار خواهند داد تا بتوانیم معلمان چند ساحتی و چند پایه برای مدارس کشور تربیت کنیم. همچنین در حوزه تربیت بدنی مدارس۲۱۰۰ سالن ورزشی و زمین چمن در مدارس کشور در حال اجرایی سازی است و در حوزه عدالت آموزشی تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار را در برنامه خود داریم و مدارس کانکسی بالای۱۰ نفر نیز برچیده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار