تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در دیدار اعضای هیات علمی، کارشناسان، رؤسای پژوهشکده‌ها و مراکز این پژوهشگاه با وزیر آموزش و پرورش به تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در بهار سال 1401 پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۸۷۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

علی محبی در دیدار اعضای هیئت علمی، کارشناسان، رؤسای پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تاریخچه و چگونگی شکل‌گیری پژوهشگاه و محورهای مهم ماموریت آن اظهار کرد: تدوین سند راهبردی وبرنامه تحولی پژوهشگاه؛ نیازسنجی پژوهشی بر مبنای مشکل شناسی راهبردی برای حوزه‌های ستادی و استان‌ها؛ تعیین اولویت‌های پژوهشی برای اجرای فراخوان ملی واستفاده از ظرفیت‌های موجود کشور درزمینه تعلیم وتربیت؛ ساماندهی شورای پژوهشی، کمیته‌های پژوهشی حوزه‌های ستاد و استان‌ها؛ ارتباط و تعامل اثربخش با حوزه‌های مختلف ستاد برای مدیریت یکپارچه پژوهشی؛ بازنگری شیوه‌نامه هزینه کرد اعتبارات پژوهشی ستاد و استان‌ها؛ تلاش برای جذب هیأت علمی وکارشناس از طریق فراخوان وبورسیه‌های وزارت علوم،تحقیقات وفناوری؛ از مهمترین فعالیت‌های پژوهشگاه آموزش و پرورش در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ است.

وی دسته بندی چالش‌ها و انتظارات پژوهشگاه از آموزش و پرورش را به صورت؛ لزوم اصلاح ساختار و هویت پژوهشگاه متناسب با انتظارات آن؛ درک مقبولیت و اهمیت مدیریت علمی و پژوهشگاه به عنوان کانون تفکر در انسجام بخشی به سیاستگذاری و ارائه راه حل علمی برای مسائل مهم آموزش و پرورش؛ اصلاح فضای کالبدی، فیزیکی و تجهیزات متناسب با نیازها؛ برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار