معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:
برنامه گلستانخوانی دانشآموزان فارس ظرفیت توسعه فراملی دارد
گلستان خوانی موجب تحقق تربیت چندساحتی و تقویت هویت ایرانی اسلامی در دانشآموزان می شود
شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت ارائه کردن و نمایش دادن از مزایای طرح گلستانخوانی است که با ساحتهای سند تحول بنیادین از جمله ساحت هنری و اعتقادی ارتباط دارد.
رضوان حکیمزاده در آیین استانی گلستانخوانی دانشآموزان فارس در گردهمایی دو روزه معاونین آموزش ابتدایی، روسای ادارات آموزش ابتدایی ادارات کل، مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی کشور در جوار آرامگاه سعدی شیراز گفت: در گلستانخوانی دانشآموزان با گرانقدرترین میراثهای ادبی بشریت پیوند برقرار میکنند و نقش آفرینی میکنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: گلستانخوانی تمرین مهارتهای زبانی و سخن گفتن است و سراسر آن سرشار از پند و حکمت است.
حکیمزاده گفت: یکی از نمادهای پاسداشت هویت ایرانی اسلامی نیز همین خوانش اشعار سعدی است.
وی افزود: به دنبال گسترش دادن طرح گلستانخوانی هستیم زیرا پژوهشهای جدید تربیتی نیز با اشعار سعدی سازگار است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سعدی در شعر ۳ چیز پایدار نماند، مال بیتجارت، علم بیبحث و ملک بیسیاست ، شرایط پایداری و ماندگاری علم را به خوبی تشریح کرده است.
حکیم زاده گفت: این شاعر بزرگ در عین حال که انسانی آسمانی است اشعار زمینی دارد و این به تجربه زیسته وی برمیگردد که باید او را یک روانشناس و یک جامعهشناس بزرگ به شمار آورد.
وی ادامه داد: شعر درشتی نگیرد خردمند پیش، نه سستی که ناقص کند قدر خویش، انسان را به تعادل جویی در سبکهای مدیریت دعوت میکند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سعدی زهد بدون علم را نیز مردود و دشمن ملک و دین میداند و میفرماید دو کس دشمن ملک و دینند، پادشاه بیحلم و زاهد بیعلم.
حکیم زاده بیان کرد: نقدپذیری نیز در اشعار سعدی جایگاه ویژه ای دارد، آنجا که می گوید متکلم را تا کس عیب نگیرد سخنش صلاح نپذیرد.
وی گفت: گلستانخوانی فقط تمرین سخنوری نیست، بلکه وصل کردن دانشآموزان با سرچشمههای ناب مضامین تربیتی است.
وی گفت: برنامه گلستانخوانی دانشآموزان فارس که چند سالی است در این استان درحال اجرا است ظرفیت این را دارد که به صورت ملی و حتی فراملی توسعه و اجرا شود.
ارسال دیدگاه