موافقت شورای عالی آموزش و پرورش با نواختن زنگ زبان و ادبیات در مدارس
نوری: اثرات و آسیبهای تعطیلی مدارس از جنگ جهانی بیشتر و جبرانناپذیر است
تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت شورای عالی به منظور پاسداشت و ارج نهادن به زبان و ادبیات فارسی با نواختن زنگ زبان و ادبیات فارسی در مدارس سراسر کشور در روز ۲۵ اردیبهشت(روز زبان وادبیات فارسی) هر سال موافقت کرد.
محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به هزار و دوازدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای آن برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش دیدگاهها و نظرات خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: آئین نامه رتبه بندی معلمان، امتحانات نهایی دانش آموزان، آموزش و پرورش پساکرونا، خیرین مدرسه ساز، بازگشایی مدارس، کنکور، نقل و انتقال فرهنگیان و... بیان کردند.
در ادامه این جلسه وزیر آموزش و پرورش گزارشی از نحوه بازگشایی مدارس ارائه کرد و گفت: بازگشایی مدارس نتیجه همکاری و همراهی فرهنگیان، اولیاء دانش آموزان، ستاد مبارزه با کرونا و دولت است که باعث شدند روند آموزش حضوری دانش آموزان از سر گرفته شود.
وی با اشاره به روند بازگشایی مدارس در کشورهای مختلف جهان اظهار داشت: بعضی از کشورها که البته تعداد آنها خیلی کم است با موضوع بازگشایی مدارس غیرفعال برخورد کردند ولی برخی دیگر از کشورهای جهان با موضوع بازگشایی مدارس فعال و پویا برخورد کردند که مورد تمجید سازمان های آموزشی ملی و بین المللی هم قرار گرفتند.
نوری ابراز کرد: واقعیت این است که اثرات و آسیب های تعطیلی مدارس از یک جنگ جهانی بیشتر و جبران ناپذیر است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر بازگشایی مدارس بر روند تعاملات جامعه افزود: بازگشایی مدارس باعث کاهش آسیب های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در جامعه می شود چون بازگشایی مدارس شور و نشاط و امید به زندگی را به جامعه تزریق می کند.
نوری با اشاره به آسیب های تعطیلی مدارس گفت: از مهم ترین آسیب های تعطیلی مدارس؛ آسیب های اجتماعی، اقتصادی، علمی، آموزشی و فرهنگی است، یکی از مهم ترین آسیب های بیماری کرونا ترک تحصیل و افزایش کودکان بازمانده از تحصیل است که بیماری کرونا برای آنها محدودیت هایی را ایجاد کرده است.
ارسال دیدگاه