نوری تاکید کرد

تلاش برای تأمین بودجه دانشگاه فرهنگیان

معلم حاکمیتی‌ترین عنصر تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست با نمایندگان دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، گفت معلم حاکمیتی‌ترین عنصر تعلیم و تربیت، یعنی رکن رکین تعلیم و تربیت است؛ این موضوع در طول تاریخ نیز این گونه بوده و در قرآن کریم نیز در آیات متعددی به این موضوع تاکید شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای تأمین بودجه دانشگاه فرهنگیان

یوسف نوری در نشست با جمعی از فعالان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان که به مناسبت روز دانشجو و در مرکز شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: معلم حاکمیتی ترین عنصر تعلیم و تربیت است و در تعابیر مقم معظم رهبری(مدظله العالی) نیز به این نکته تأکید و در قرآن کریم نیز در آیات متعددی به این موضوع اشاره شده است.

وی افزود: امروز در حوزه تربیت اسلامی بحث می کنیم و شهدایی را هم در این مسیر تقدیم کرده ایم. این ها مایه برکت و کم نظیر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مراکز تربیت معلم در دهه های اخیر، سرشار از صدق و صفا بود و بهترین نیروها در این مراکز تربیت می شدند و دانشجو معلمان بسیار فعال بودند.

وی با اشاره به محرومیت های مراکز دانشسراهای تربیت معلم در دهه های گذشته، ادامه داد: باید همواره از وجود تبعیض ها جلوگیری کرد.

نوری خاطرنشان کرد: درب مکان هایی مانند؛ سازمان پژوهش، مراکز پژوهشی، نیروی انسانی و ... باید برای دانشجومعلمان پژوهشگر باز باشد تا دانشجوها بتوانند به راحتی در مراکز مورد نظر به پژوهش بپردازند.

وی گفت: نیروهائی که در دانشگاه فرهنگیان تربیت می شوند اگر در سمت های غیر آموزشی نیز اشتغال یافتند شخصیت معلمی خود را همواره حفظ کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تشکل های دانشجو معلمان باید فعال تر باشند؛ دانشجومعلمان کارهای خیر انجام دهند و در قالب مؤسسات خیریه فعالیت کنند.

عضو کابینه دولت مردمی از تلاش برای تأمین بودجه دانشگاه های فرهنگیان خبر داد و عنوان کرد: در ادامه تحصیلات تکمیلی نباید عجله کرد بلکه باید مهارت ها و توانمندی های خود را افزایش داد.

وی افزود: معلمان باید دارای برنامه درسی و بر آن مسلط باشند زیرا بدون برنامه درسی، دانش آموز کار آفرین و پژوهش محور تربیت نمی شود.

شایان ذکر است؛ در این نشست چهارتن از دانشجو معلمان به نمایندگی از دانشجو معلمان، مطالبی را در حضور وزیر آموزش و پرورش ارائه داند که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: توسعه پردیس ها، ارتقای میزان رضایتمندی دانشجو معلمان، تسهیل در ادامه تحصیل، ارتقای معیشت معلمان، فراهم شدن زیرساخت های پژوهشی، اصلاح محتوای درسی با رویکرد تفکر محور به جای رویکرد دانشی صرف، تدوین نقشه ۴ ساله پژوهشی، بهره مندی از پژوهش های دانشجو، کاهش سایه کنکور با غنی کردن مراکز تربیت معلمفراگیر کردن فضای تربیتی در تمام عرصه های دانشگاه فرهنگی، وجود تشکل های فعال در دانشگاه فرهنگیان، پیشنهاد جذب یک نخبه دانشجومعلم در هر پردیس، وجود کارنامه فرهنگی در کنار کارنامه آموزشی برای هر یک از دانشجویان، تاکید بر اجرای کامل منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دانشگاه فرهنگیان، تقویت توان معلمان فارغ تحصیل، ارتقای سطح علمی اساتید دانشگاه فرهنگیان و ...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار