دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای شرط ورود ۸ گروه به آموزش و پرورش

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، راهکار ۴-۱۱ سند تحول بنیادین را در خصوص استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای مهم دانست و گفت کیفیت‌بخشی به آزمون‌های جامع در راستای تحقق راهکار های این سند انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۵۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای شرط ورود ۸ گروه به آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، پیش از ظهر امروز، رضا کچوئیان در دوره کشوری بهسازی و توانمندسازی رابطان مهارت آموز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با قدردانی از تلاش و کوشش معاونت آموزشی دانشگاه و همچنین مسؤولان میزبان این استان، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ۱۳۱ راهکار مندرج در این سند گفت: مطالبه جدی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از فرهنگیان و دانشگاهیان، اجرای راهکارهای اساسی و مهم مندرج در این سند به ویژه راهکارهای مرتبط با دانشگاه فرهنگیان است.

کچوئیان، از راهکار ۴-۱۱ سند تحول بنیادین در خصوص استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه ای سخن گفت و افزود: حضور نیروهای کارآمد و اثربخش در نهاد تعلیم و تربیت کشور یک ضرورت و نیاز اساسی است، چند راهکار سند تحول بنیادین در حوزه های آموزش، پژوهش، منابع مالی و تربیت نیروی متخصص، مرتبط با دانشگاه فرهنگیان است. بنابراین همه تلاش این دانشگاه تحقق راهکارهای مرتبط منظور شده در سند است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، خطاب به مهارت آموزان و مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش از شیوه نامه صلاحیت های حرفه ای ابلاغی فروردین ماه ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش، سخن گفت و افزود: بنا بر این شیوه نامه شرط ورود ۸ گروه به آموزش و پرورش، گذر موفق از آزمون جامع و دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای است. بدون در اختیار داشتن این گواهی، ورود افراد متقاضی فعالیت در آموزش و پرورش، ممنوع است.

وی، تلاش مرکز سنجش دانشگاه فرهنگان برای طراحی سؤالات کیفی و استاندارد با بهره مندی از تیم متخصص طراحان کشوری را قابل قدردانی خواند و گفت: ترجیح و اولویت معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان، برگزاری حضوری آزمون های دانشگاه است، چرا که در این صورت با برخی مشکلات مواجه نخواهیم بود.

این مقام مسؤول، با تاکید بر شکستن یخ تکرار در دوران فعالیت، گفت: تحقق تربیت شش ساحتی برابر با سند تحول بنیادین، ارتقای دانشگاه فرهنگیان در حوزه علوم تربیتی به مرجعیت علمی، احیای فضیلت های فراموش شده، بخشیدن جانی تازه به پژوهش و ایجاد طرحی نو در برنامه های درسی را از جمله اهم اقدامات پیش رو در نظام تعلیم و تربیت کشور برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور دانستند، تحقق مرجعیت این دانشگاه در حوزه علوم تربیتی، اثبات کننده تلاش و کوشش بیش از پیش این دانشگاه در راستای فرمایش رهبر فرزانه انقلاب است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر آموزش صبر و تحمل به نسل پیش رو، شایستگی و فراشایستگی ها را مبنای امور دانست و اظهار داشت: نسل پیش رو باید از خودگذشتگی را بیاموزند، معنادار شدن از خود گذشتن برای نسل جدید، الزامی است.

کچوئیان، ادامه داد: نسل جدید با بی توجهی به پدر، مادر و ارزش های حاکم بر جامعه آباد کننده خانه سالمندان هستند، باید نسل جدید با دریافت آموزش های صحیح تلاش برای آبادانی کشور را در اولویت قرار دهند.

استاد دانشگاه، کمک کردن به همنوع بدون توقع پاداش، مهربان بودن و تذکر اشتباهات یک دیگر را از جمله رفتارهای شایسته سازمانی ذکر کرد و گفت: باید برای با هم کامل شدن، تلاش کرد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به نظر لیامک لارن، نویسنده کانادایی در خصوص این که ما مهاجران دنیای دیجیتال و فرزندان ما بومیان این دنیا هستند، گفت: ارایه آموزش های آتی در مدارس و مراکز آموزش عالی از نوع آموزش های تلفیقی است، بنابراین شرایط ایجاب می کند همپای توانمندی و پتانسیل نسل جدید، برای پیشرفت و قوی شدن حرکت کرد تا فضای مجازی برای ما هم به فضایی بومی تغییر یابد.

وی، تصریح کرد: باید آینده مجهول را با در اختیار داشتن معلمانی توانمند به آینده ای معلوم و روشن تبدیل و با بهره گیری از تکنولوژی و روش های نوین، تضمین کننده موفقیت خود در آینده بود.

این مقام مسؤول، خاطر نشان کرد: یادگیری خط پایانی ندارد، پایان زندگی انسان رسیدن به حس بسندگی است، با تلاش برای شکستن این حس، ضروری است برای توانمندی بیش از پیش فرصت و زمان در اختیار را غنیمت دانست.

گفتنی است: در پایان این دوره از خدمات رابطان مهارت آموز سراسر کشور، قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار