جذب حداکثری و تشویق دانش‌آموزان برای روی آوردن به فعالیت‌های قرآنی

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از 4 مرکز دارالقرآن شهرستان سنندج بازدید و در جریان فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی این مراکز قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۳۰۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جذب حداکثری و تشویق دانش‌آموزان برای روی آوردن به فعالیت‌های قرآنی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، میکائیل باقری، مدیرکل، قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به همراه معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل، مدیر آموزش و پرورش نواحی دو سنندج و کلیه دست اندرکاران امر از مراکز دارالقرآن نور و حنانه ناحیه یک سنندج و دارالقرآن یادگارامام (ره) و مرحوم صادقی ناحیه دو سنندج بازدید به عمل آورد.

در این بازدید مدیرکل، قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش علاوه بر بررسی روند اجرایی برنامه های دارالقرآن برتلاش مضاعف نسبت به اجرایی شدن تمام فعالیت های این مرکز تاکید کرد.

باقری در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات مدیران دارالقرآن و کلیه عوامل این مراکز، گفت: هدف ما در دارالقرآن ها جذب حداکثری و تشویق دانش آموزان برای روی آوردن به فعالیت های قرآنی است .

وی ضمن ابراز رضایت از فعالیت های انجام شده در مراکز دارالقرآن سطح شهر سنندج، خطاب به مدیران مراکز دارالقرآن گفت: یک مدیر باید خود اهل نماز باشد و اگر خودش اهل نماز باشد قطعا نماز برپا خواهد شد.

وی مسئولیت مدیران دارالقرآن ها را بسیار سنگین عنوان کرد و اظهارداشت: وظیفه مدیران دارالقرآن ها این است که به تأسی از پیامبر عظیم الشان اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) «طبیبٌ دوارٌ بطبه» باشد و در مدارس مختلف حضور مؤثر و هدفمند داشته باشد و دانش آموزان را در فرایند قرار داده و به نبال جذب حداکثری آن ها در دارالقرآن باشند.

همچنین در این بازدید حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز ضمن تقدیر از فعالیت های و پیگیری های مدیران این مراکز در استفاده از بستر فضای مجازی در ادامه آموزش در شرایط کنونی اظهار داشت: هدف از ایجاد مراکز دارالقرآن ارتقای توانایی سطح کمی و کیفی فهم قرآن و بهره گیری هر چه بیشتر از آن، ایجاد زمینه و بستر مناسب برای گسترش مراکز قرآن آموزی و ترویج فرهنگ قرآنی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از طریق انس با قرآن است .

گفتنی است در این برنامه مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از کلاس ها و بخش های مختلف دارالقرآن ها بازدید بعمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار