به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب؛

برگزاری آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقه اسطوره های مقاومت آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی

تبریز( پانا ) - با حضور مدیر کل و معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقه اسطوره های مقاومت در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقه اسطوره های مقاومت آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از رسالت ها و وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی افزود: به حول و قوه الهی استان آذربایجان شرقی در بحث آسیب های اجتماعی مواد مخدر، طبق آمار رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در جایگاه اول قرار دارد. ولی این به این منزله نیست که آسیبی در جامعه وجود ندارد.

جعفر پاشایی اظهار کرد: برای ما حتی یک دانش آموز نیز اهمیت دارد و باید با پیش بینی و پیشگیری و در نهایتا مقابله و کنترل، برای اداره بهتر اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه گفت: عفاف و حجاب میوه فطرت است و در خمیر مایه همه انسان ها حتی در آیین های مختلف مانند مسیحیت، جامعه غربی و.... نیز عفاف و حجاب وجود دارد.

طاهر علمی ادامه داد: عفاف در تعریف کوتاه به معنی پرهیز عقلی انسان از پلیدی هایی است که موجب شکسته شدن کرامت و شرافت انسان می شود. هدف اصلی سند تحول، رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است و لازمه آن شکوفایی و فطرت است که ۵ عنصر مهم آن تفکر، علم، ایمان، عمل واخلاق است.

وی افزود پس از شکوفایی فطرت ۴ راه مستقیم منتظر ماست. ارتباط با خدا، ارتباط با خود، ارتباط با دیگران و ارتباط با طبیعت از آن جمله است.

طاهر علمی بیان کرد: اگر این عرصه ها وجود داشته باشند، دانش آموزی بدون اشتغال، آسیبهای اجتماعی و بدون مهارت وجود نخواهد داشت و جامعه تبدیل به جامعه سالم می‌شود.همچنین باید به حجاب و عفاف توجه مهم و خاصی داشته باشیم، چون حجاب و عفاف میوه فطرت است.

طیبه معرفت مشاور مدیر کل درامور بانوان نیز در ادامه گفت: میخواهیم کار فرهنگی علیه بحران معنویت انجام دهیم .منظور از بحران معنویت. در یک جامعه این است که جامعه به سمتی برود که دیگر بد، بد محسوب نشود.

وی خاطر نشان کرد: اگر بدنه جامعه مارا به جایی کشانده اند که دیگر خیلی از بد ها، بد محسوب نمیشود مانند بلند حرف زدن و داد زدن در مقابل پدر و مادر باید کار فرهنگی انجام داد.

معرفت ادامه داد: در چهل سال اول انقلاب دو چیز هدف اصلی دشمن بود: جنگ نظامی و جنگ اقتصادی که سعی کردند کمر این ملت را بشکنند ولی نتوانستند مارا به زمین بزنند. در چهل سال دوم این فشار اقتصادی و فرهنگی راصد برابر خواهند کرد.

وی در پایان افزود: در اینجا صرفاً آقایان و فعالان اقتصادی در خط مقدم نیستند و همه بلاخص خانم ها را باید در ابتدای خط مقدم جای داد. اگر دیر بجنبیم اسلام به یغما خواهد رفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار