مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:

جشنواره فرهنگی هنری «فردا» فرصتی جهت شناخت و درک بهتر‌ دنیای اطراف برای دانش‌آموزان

شهرری(پانا)- بازدید از سی‌ ونهمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزی فردا باحضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با همراهی محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان‌های استان تهران از دبیرخانه جشنواره فردا در کانون سمیه شهرری انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فرهنگی هنری «فردا»  فرصتی  جهت شناخت و درک بهتر‌ دنیای اطراف برای دانش‌آموزان

محمد صیدلو مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفتگو با پانا اظهار کرد: در دوران سال تحصیلی امکاناتی برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود و این فرصتی که برای‌ما بوجود آمده، باعث شده است تا دنیای اطراف خود را بهتر ببینیم و آن را درک کنیم.

او با اشاره به تلاش‌های دانش‌آموزان در دوران مدرسه ادامه داد: دانش‌آموزان باید از فرصت‌هایی که دارند و به خوبی استفاده کنند، مدیران نیز باید برای کیفیت هرچه بهتر این روند تلاش و کوشش کنند؛ مدیریت مدارس باید کوشش کند وضعیت مدارس را به سمت و سوی پیش ببرد که دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف تربیتی، که می‌توان گفت یکی از آنها دانستن و علم است.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: حوزه‌ها به جهت هنری، اقتصادی، زیبایی شناشی، اخلاقی؛ هستند که توجه کمتری به آنها می‌شود، مخصوصا مواردی که متعلق به خود انسان است؛ یعنی شخصی که سه‌تار می‌زند، بخش اندکی از لذت آن را شنونده و بخش عظیمی از لذت آن را خود شخص می‌برد.

صیدلو با بیان اینکه موسیقی می‌تواند حس آرامش را در فرد ایجاد کند، افزود: شخصی که می‌نوازد یا می‌زند نمی‌تواند فرد ظالمی باشد زیرا آرامشی در او حکم‌فرما می‌شود که این حس خود را به دیگران منتقل می‌کند و نمی‌تواند کسی را آزار دهد و باتوجه به این موضوع احساس خوبی دارد.

او عنوان کرد: باید در آموزش و پرورش تجدیدنظری صورت گیرد، که تمام فرایند‌های مدرسه، افرادی را خلق کند که بتواند رابطه خود را، با خود، اطرافیانش و خداوند، طبیعت و تمامی اجزای عالم به خوبی برقرار کند، موسیقی کمک می‌کند که شخص احساس ارزشمند و مفیدی را نسبت به خود و دیگران داشته باشد و باید در هر مدرسه یک معلم هنرمند وجود داشته باشد که بتواند دانش‌آموزان را تشویق کند تا به سمت هنر و هنرآموزی بروند.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار