روایت معلم منتخب آذربایجانی که به کمک دانش آموزان در کلاس های چندپایه ای تدریس میکند
تبریز(پانا) - یک معلم منتخب آذربایجان شرقی پیشنهاد داده معلمان با پرداخت حقوق و یا جایزه به دانش آموزان می توانند در کلاس های چند پایه ای موفق تر عمل کنند.
احمد جوان زاده با ۲۸ سال سابقه تدریس امسال جزو معلمان منتخب استانی دارنده اقدامات و طرح های ویژه و ابتکاری است که با پانا به گفت و گو پرداخت.
این معلم نمونه درباره فعالیت های جهادی در راستای آموزشهای خود اظهار می کند: «من پیش از شیوع ویروس کرونا مشغول خدمت در روستای یوسف آباد شبستر بودم، چون در این روستا کلاس های درس سه پایه بودند ما در روزهای تعطیل هم خودیار برای تدریس به این روستا رفتیم که تلاش های ما نتیجه مطلوبی داشت.»
وی در ادامه با توضیح طرح خود در کلاس های چند پایه می گوید: «زمانی که مشغول تدریس در یکی از پایه ها بودم دانش آموزی که در پایه دیگر از لحاظ درسی زرنگ بود به دانش آموزان دیگر تدریس می کرد و من بعنوان حقوق ماهانه به این دانش آموز معلم مبلغی پرداخت می کردم.»
این معلم نیکوکار در پاسخ به سوال پانا در رابطه با چگونگی پرداخت هزینه به دانش آموزان بیان می کند: «این مبالغی که به دانش آموزان در ازای تدریس آنها پرداخت می کنم مبلغی ناچیز است و این هزینه را از جیب خود بعنوان کار خداپسندانه پرداخت می کنم.»
جوان زاده با اشاره به فعالیت های خود از زمان آغاز همه گیری کرونا می گوید: «از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا از ۷ اسفند ۹۸ من از اولین افرادی بودم که شروع به رسیدگی به دروس دانش آموزان از در منازل کردم؛ سپس باتوجه به شروع فصل گرم، در باغات این روستا کلاس درس تشکیل داده و دروس فارسی و ریاضی را تدریس کردم که انتقاد های زیادی نسبت به این موضوع صورت گرفت که چرا فقط درس ریاضی و فارسی را تدریس می کنم. بعدا وزارت آموزش و پرورش بخشنامه ای در رابطه با مهم بودن درس ریاضی و فارسی برای دانش آموزان ابتدایی صادر کرد.»
این معلم جهادگر شبستری با بیان اینکه پیشنهاداتی در رابطه با خدمت وی بعنوان مدیریت مدرسه داشته است تصریح می کند: «سال قبل به من پیشنهاد شد تا مدیریت یکی از مدارس را در شهرستان شبستر قبول کنم، اما من با این موضوع مخالفت کردم زیرا من علاقه ای به این کار ندارم و لذت بخش ترین کار برای من تدریس به دانش آموزان است.»
وی به تدریس دانش آموزان در درس ریاضی برای همکاران حق التدریس اشاره کرده و عنوان می کند: «دانش آموزان با استعداد و زرنگ را مجاب کردیم تا در دوره ضمن خدمت همکاران حق التدریس درس ریاضی را آموزش دهند و آنها نیز با بیانی سلیس و اعتماد به نفس بالا این کار را انجام دادند.»
این معلم شبستری از روشهای ابتکاری خود در تدریس توضیح می دهد: «تلاشهای زیادی در آموزش دانش آموزانم می کنم و زمان و مکان در آموزش برای من معنا ندارد، زیرا هر جا که دانش آموز درس بیاموزد آنجا مدرسه است.»
ارسال دیدگاه