بررسی برنامه درسی تربیت معلم چند مهارتی
تهران (پانا) - جلسه بررسی برنامه درسی تربیت معلم چند مهارتی که به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص امکان، مزایا و معایب و شیوه اجرای آن با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان، محمود امانی تهرانی دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نویدادهم نایبرئیسی و دبیرکمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور و نیز ارتباط ویدئو کنفرانسی محمود مهر محمدی صاحب نظر در رشته برنامه ریزی درسی و دکتر صدری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در این جلسه حسین خنیفر با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به برنامه درسی تلفیقی و چند مهارتی، گفت: برنامه ریزی تلفیقی دارای اهداف مکانیکی و ارگانیکی است، تلفیق یک حالت و یک فرایند بوده و ما نمی توانیم به عنوان یک پروژه به آن نگاه کنیم.
خنیفر، بررسی امکان برنامه های درسی چند مهارتی براساس مطالعات انجام شده و تجربیات موجود از زوایای مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید به این موضوع تامل کرد که آیا نظام آموزشی به عنوان بخشی از نظام تولیدی یا فکری قابلیت آمیختگی و یکپارچگی دارد و این موضوعات عالمانه براساس نظریه های آموزشی و برنامه های درسی علمی چگونه با یکدیگر ترکیب می شوند؟
وی با تاکید بر لزوم مطالعات تطبیقی پیرامون تربیت معلم و نظام های تربیت معلم، تصریح کرد: باید مطالعه کرد که آیا می توان معلم چند مهارتی بر اساس ایجاد خوشه رشته های دارای قرابت محتوایی، تربیت کرد، و بر اساس پیشنهاد و طرح مبتنی بر مطالعات به پیگیری آن پرداخت.
گفتنی است در ادامه اعضا به بیان پیشنهادات و نکات مورد توجه در این خصوص پرداختند.
ارسال دیدگاه