افزایش ساعت کاری معلمان در دوران کرونا
نقشه یادگیری باید برای دانشآموزان تدوین شود
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ساعت کاری معلمان در دوران کرونا گفت: واقعیت این است که بسیاری از معلمان با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد، ایثارگرانه وقت خیلی زیادی صرف میکنند که از این جهت ممنون آنها هستیم.
به گزارش ایلنا، رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش درباره اقدامات صورت گرفته از سوی معلمان در زمان شیوع کرونا و ادامه روند آموزش کشور گفت: در خصوص تداوم جریان آموزش معلمان نقش بسیار مهمی داشتند. علاوه بر این که هماهنگیهای لازم را با خانوادهها انجام میدهند، با توجه به شرایط فعلی سعی کردند، هیچ دانشآموزی بدون برنامه آموزشی نباشد.
وی با بیان اینکه معلمان برای دانشآموزانی که در کلاس درس حاضر شدهاند، برنامههای مدون دارند، گفت: معلمان علاوه بر این در شبکه شاد و فضای مجازی فعالیتهایشان را برای آن دسته از دانشآموزانی که به هر دلیلی در کلاسها حضور ندارند، پیگیری خواهند کرد.
حکیمزاده خاطرنشان کرد: توصیه اکید ما به خانوادهها این است که همراهی و همکاری بیشتری با معلمان داشته باشند تا با کمک هم بتوانند شرایط بهتری را برای یادگیری دانشآموزان فراهم کنند. معلمان تلاش دارند در این برهه، هم از ظرفیت فضای مجازی و هم از ظرفیت آموزش حضوری همزمان استفاده کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر خانوادهها در زمینه تنظیم برنامه آموزشی با معلمان همکاری کنند، میتوانند از فرصتهایی که در بستر فضای مجازی، تلویزیونی و آموزش حضوری فراهم شده به صورت مکمل و نه به صورت موازی استفاده کنند. توصیه اکیدمان برای معلمان این است که نقشه یادگیری داشته باشند و آن را به خانوادهها اعلام کنند.
وی افزود: پیشنهادم این است که معلمان فعالیتهایشان را تقسیم کنند؛ به این صورت که تدریس یا ارائه آموزش را به شکل حضوری انجام دهند و حل تمرین و انجام تکالیف را در شاد اجرا کنند. یا اینکه تدریس را در فضای شاد انجام دهند و کلاسهای حضوری را برای حل تمرین، رفع اشکال و تشخیص عمیق یادگیری اختصاص دهند. اگر بتوانند نقشه یادگیری را تنظیم کنند به نظر میرسد که میتوانند با هماهنگی بیشتر نتیجه بهتری بگیرند.
حکیمزاده در واکنش به اینکه ظاهرا ساعت کار معلمان با آموزش مجازی بیشتر شده و بعضا تا شب پاسخگوی دانشآموزان هستند، گفت: توصیه ما این است که معلمان برنامه را تنظیم کنند و دانشآموزان و خانوادهها هم مطابق برنامه منظم با معلمان تعامل داشته باشند؛ یعنی اگر معلم برنامه مشخص خود را اعلام کند که چه ساعتهایی در شاد و چه ساعتهایی به صورت حضوری هست، این توقع ایجاد نخواهد شد که در ساعتهای متمادی و هر زمان که دانشآموز اراده کند، معلم در خدمتش باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: واقعیت این است که بسیاری از معلمان با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد، ایثارگرانه وقت خیلی زیادی صرف میکنند که از این جهت ممنون آنها هستیم.
وی درباره سه میلیون دانشآموزی که به شاد متصل نشدند؟ گفت: ما در آموزش و پرورش منتظر این نماندیم که دانشآموزان حتما به شاد متصل شوند و برای همه دانش آموزان صرفنظر از وصل شدن برنامه شاد، آموزش در بسترهای مختلف تدوین شده است و هیچ دانشآموزی به دلیل نداشتن تبلت از آموزش جا نماند.
ارسال دیدگاه