شیوه نامه شبکه ارتباطی و تعاملی از ستاد تا مدرسه آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ شد؛
تسهیل فرایند ارتباط با دانشآموزان استثنایی و والدین آنها
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شیوه نامه شبکه ارتباطی و تعاملی از ستاد تا مدرسه آموزش و پرورش استثنایی را برای اجرا به استانها ابلاغ کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با توجه به زیست بوم کرونا و وضعیت پیش آمده، شیوه نامه شبکه ارتباطی و تعاملی از ستاد تا مدرسه آموزش و پرورش استثنایی برای تجربه گردانی، سیاست گذاری و نظارتهای هوشمندانه برای اجرا به استانها ابلاغ شده است و مشتمل بر اهداف، تقسیمات شبکه ارتباطی و تعاملی، سطوح ارتباطات و مراحل و نحوه اجرا، چارت و کاربرگها است.
اهداف ایجاد این شبکه ارتباطی و تعاملی شامل ایجاد فرهنگ سازمانی و ادارک مشترک و نظارتهای مستمر هوشمندانه، انتقال پیام در کوتاه ترین زمان از ستاد تا مدرسه برای واکنشهای به موقع در وضعیتهای ناپایدار به ویژه در وضعیت کرونا، توسعه مشارکت در همه سطوح در تصمیم سازیها به خصوص گروه کارشناسی و مدیران مدارس، کیفیت بخشی به برنامههای آموزشی، پرورشی و توان بخشی، به روز رسانی اطلاعات و روند انجام کار در موضوعات تعیین شده، مستند سازی فعالیتها و موضوعات تعیین شده در گفتوگو و تعامل با ادارات آموزش و پرورش استثنایی و مدارس استثنایی و اصلاح فرایند اجرای فعالیتها و استفاده از تجربه در اجرایی شدن فعالیتها است.
برای تسهیل فرایند شبکه ارتباطی و تعاملی ۳۲ استان به ۴ گروه ۸ استانی تقسیم و با مدیریت یکی از معاونین راهبری میشود.
همچنین در سطح اداره آموزش و پرورش استثنایی، رئیس اداره و هر یک از معاونتها و کارشناسان راهبری تعدادی از مدارس را در شبکه ارتباطی به عهده خواهند گرفت و در سطح مدرسه، مدیر مدرسه به همراه کادر اداری، آموزشی و توان بخشی با والدین و دانشآموزان ارتباط مستمر خواهند داشت.
متن کامل شیوه نامه را از این لینک دریافت کنید.
ارسال دیدگاه