مدیر آموزش و پرورش منطقه 15: در بعضی مدارس 100 درصد دانش‌آموزان آموزش حضوری را انتخاب کردند

تهران (پانا) _ مدیرکل آموزش و پرورش منطقه 15 شهر تهران درباره نحوه اجرای ضوابط بهداشتی در آستانه سال تحصیلی جدید و نیز انتخاب آموزش‌های حضوری یا مجازی در مدارس این منطقه توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش منطقه 15: در بعضی مدارس 100 درصد دانش‌آموزان آموزش حضوری را انتخاب کردند

با نزدیک‌شدن فصل پاییز و موعد درس و دفتر و مدرسه، امسال مردم دنیا با تردید و دلهره به استقبال آغاز سال تحصیلی جدید رفتند. سالی که خیابان‌ها و گذرهایش به جای گروه گروه کودکان یونیفرم‌پوشِ کوله بردوش شاهد عبور والدین نگرانِ پوشه به‌دستی هستند که با ده‌ها سوال بی‌جواب درپی یافتن درست‌ترین شیوه برای سال آموزشی فرزندان‌شان هستند تا هم سلامت آینده‌سازان کشور حفظ شود و هم از درس و مدرسه عقب نمانند.

سعید شهریاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه 15 شهر تهران، در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات مدارس همزمان با بازگشایی زودهنگام مدارس در نیمه شهریورماه امسال گفت: «طی روزهای اخیر به همه مدارس ابلاغ کردیم که حضور دانش‌آموزان اجباری نیست. درس‌ها هم به صورت حضوری و مجازی و تلفیقی ارائه می‌شود و اولیا را مختار کردیم که از بین این شیوه‌های متنوع متناسب با شرایط و امکانات خود یکی را انتخاب کنند.»

وی ادامه داد: «اگر تعداد متقاضیان کلاس‌های حضوری بالا باشد کلاس‌ها گروه‌بندی خواهند شد، آموزش‌های مجازی که از طریق شبکه شاد ارائه خواهد شد و آموزش‌های ترکیبی نیز مجموعه‌ای از آموزش‌های آنلاین به همراه کلاس‌های حضوری رفع اشکال خواهد بود.»

این مدیر آموزش و پرورش درباره نظارت بر تحصیل دانش‌آموزان در هر 3 شیوه مذکور گفت که به همه مدیران ابلاغ کردیم دانش‌آموزان مدرسه را رصد و نوع آموزش انتخابی را مشخص کنند. اگر انتخاب خانواده‌ای آموزش حضوری باشد، از آنها می‌خواهیم با حضور در مدرسه از نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اطمینان حاصل کنند تا با آرامش و اطمینان خاطر فرزندان‌شان را به مدرسه بیاورند.

والدین باید نحوه آموزش فرزندشان را دقیقا مشخص کنند

وی اضافه کرد که اگر انتخاب والدینِ دانش‌آموز روش غیرحضوری باشد، باید مشخص شود که قرار است از صداوسیما استفاده کنند یا اینترنت. همچنین ممکن است والدین از سطح سواد مناسب برای تدریس در خانه برخوردار باشند و خود عهده‌دار آموزش فرزندان‌شان باشند.

وی در ادامه از کمک‌های شهرداری در پاکسازی و ضدعفونی کردن مدارس تشکر کرد و گفت: «اینجا محل کار همکاران ماست و سلامتی همکاران‌مان برای ما اهمیت دارد؛ بنابراین اگر خانواده‌ها به مدارس مراجعه کنند از رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و وجود فضایی امن برای آموزش اطمینان حاصل خواهند کرد.»

شهریاری در پاسخ به این پرسش که چه نسبتی از دانش‌آموزان منطقه آموزش حضوری را انتخاب کره‌اند اظهار کرد: «در بازدیدی که از مدارس منطقه داشتم تمایل بیشتر دانش‌آموزان به طرف آموزش ‌های حضوری بود؛ حتی با مدرسه‌ای برخورد کردم که 100 درصد دانش‌آموزانش مایل به آموزش حضوری هستند.»

وی درباره نحوه تدریس معلمان در این شیوه‌های مختلف تدریس گفت: «اگر در مدرسه قرار بر تشکیل کلاس حضوری باشد، معلمان فقط به صورت حضوری تدریس می‌کنند و اگر تعدادی از دانش‌آموزان آموزش غیرحضوری را انتخاب کرده باشند مباحث کلاسی ضبط خواهد شد و در شبکه شاد همان کلاس اشتراک‌گذاری می‌شود.»

بارگذاری محتوای درسی همه مقاطع در شبکه شاد

مدیر آموزش و پرورش منطقه 15 تهران با اشاره به عرضه نسخه جدید اپلیکیشن شاد که طی روزهای گذشته رونمایی شد و در اختیار مدارس و دانش‌آموزان قرار گرفت افزود: «البته برخی محتواها از سوی وزارتخانه در شبکه شاد بارگذاری شده است که دانش‌آموزان می‌توانند از آن بخش از محتوای درسی نیز استفاده کنند. همچنین امکانات گستره‌ای که به شاد اضافه شده است قطعا در ایجاد فضای تعاملی میان دانش‌آموزان و معلمان موثر خواهد بود.»

ساماندهی نیروی انسانی مدارس

شهریاری در پایان درباره نقل و انتقال معلمان و مشکلات ناشی از تامین نیروی مورد نیاز مدارس تا امروز گفت: «هنوز سامانه نقل و انتقال‌ها بسته نشده است و ادامه دارد. کسری نیروهای مدارس تقریبا هر دو روز به اداره کل ارسال می‌شود که نیروهای ورودی متناسب با رشته و مقطع مورد نیاز ساماندهی می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار