سیفی: یادگیری صرفا انباشت ذهنی یکسری محتوای کتب درسی نیست بلکه باید عملگرایانه باشد
از اطلس مدارس فاقد دسترسی به اینترنت زنجان رونمایی شد
تهران (پانا) - جلسه هماهنگی کارگروههای پروژه مهر ۹۹(بازگشایی مدارس) با حضور مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان و اعضای کارگروههای تخصصی پروژه مهر ۹۹در سالن شهید تجلی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، محمدرضا سیفی مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی مناطق محروم و عشایر گفت: «زنجان، شهر پدیدههای زیبا و خاص است، در شرایط کنونی، اتحاد و انسجام، یکپارچگی فرهنگی، وفاق اجتماعی و اداری در استان زنجان بینظیر و ستودنی است.»
سیفی در ادامه افزود: «طبق سند تحول تحت پوشش قرار دادن دانشآموزان عشایری جز وظایف آموزش و پرورش است، از آموزش و پرورش و مدیر کل استان تشکر ویژه دارم که برای اولین بار بعد از انقلاب، در استان زنجان ۲۶۲ دانشآموز عشایری را در ۱۵ مدرسه برای تحت پوشش قراردادن آموزش، شناسایی شدهاند.»
وی با اشاره به فرصتهایی که در دوران کرونا به وجود آمد اظهار داشت: «در دوران کرونا رسانه ملی بالاخص شبکه آموزش به عنوان مکمل آموزشی به کمک فرایند آموزش آمد.»
وی همچنین تصریح کرد: «امسال ما سال تحصیلی جدیدی را تجربه خواهیم کرد، دوران کرونا به ما فهماند که چه نقاط ضعف و کمبودهایی در سطح مدارس داریم و همچنین به ما یاد داد که به صورت جهادی وارد عرصههای خدمت شویم و دانستیم که خانواده، رسانه ملی و آموزش و پرورش باید در کنار یکدیگر قرار گیرند .»
وی ادامه داد: «همچنین در دوران کرونا دانشآموزانی که در مناطق محروم بودند از کیفیت بالای یادگیری بهره مند شدند و ما فهمیدیم یادگیری صرفا انباشت ذهنی یکسری محتوای کتب درسی نیست بلکه باید عملگرایانه باشد.»
در پایان این جلسه از اطلس مدارس فاقد دسترسی به اینترنت استان و راههای آموزش برای مدارس فاقد اینترنت رونمایی شد.
ارسال دیدگاه