در گفت‌وگو با پانا:

سیفی: درصد تشکیل کلاس‌های حضوری در مدارس عشایری در سال آینده بیشتر است

۱۰۰ مدرسه عشایری با یک دانش‌آموز اداره می‌شود و ۴۰ درصد مدارس ما زیر ۱۵ نفر دانش‌آموز دارد. این موضوع باعث می‌شود که کمتر دچار کرونا شوند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد دانش‌آموزان مدارس عشایری به دلیل اینکه از کانال خطر کرونا دور هستند و در موقعیتی هستند که کمتر دچار ویروس کرونا شدند، درصد تشکیل کلاس‌های حضوری در مدارس عشایری در سال آینده بیشتر است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سیفی: درصد تشکیل کلاس‌های حضوری در مدارس عشایری در سال آینده بیشتر است

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با پانا درباره سناریوهای آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در مهر سال آینده گفت: «در رابطه با بازگشایی مدارس سناریوهای مختلفی از سوی وزیر آموزش و پرورش مطرح شده است؛ در این راستا آموزش‌ها هم می‌تواند حضوری و هم می‌تواند غیر حضوری و یا به صورت ترکیبی باشد. ممکن است در دوره‌های تحصیلی مانند متوسطه اول و دوم که دروس مهارتی و فنی دارند، دانش‌آموزان در روزهایی از هفته در مدرسه حضور پیدا کنند و آموزش به صورت حضوری باشد. اما همه این موارد به این نکته اساسی بر می‌گردد و آن اولویت اول ما یعنی سلامت دانش‌آموزان است.»

وی ادامه داد: «ممکن است در مقطعی از زمان مدارس باز و فعالیت بعد از دوره‌ای متوقف شود. راهکار دیگری که وجود دارد این است که چند روز در هفته بچه‌ها به مدرسه بروند. اما چیزی که مسلم است این است که حتماً آموزش غیرحضوری ادامه خواهد داشت چه به صورت فضای مجازی و چه با استفاده از شبکه شاد و روش‌های دیگر.»

سیفی با بیان اینکه دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر صرفاً به این موضوع بر نمی‌گردد که عشایر را تحت پوشش قرار دهد گفت: «در دوران کرونا من به عنوان رابط آموزش و پرورش با سازمان صدا و سیما، با همکاری شبکه آموزش، محتوای کتاب درسی را برای دانش‌آموزان آموش دادیم. در بخش عشایر و مناطق محروم و روستایی و در مناطقی که دسترسی به اینترنت وجود نداشت نیز در دوران کرونا بسته‌های خود آموز را تهیه کردیم.»

به گفته مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، در مناطق صعب‌العبور نیز از روش‌های جایگزین مانند حضور راهبران آموزشی در داخل چادرهای عشایری یا در منازل و استفاده از خواهر و برادر بزرگتر باسواد، استفاده کردیم. ارسال بسته‌های آموزشی یکی از مسائلی است که سال آینده نیز اتفاق می‌افتد و بسته‌های آموزشی خودآموز تهیه می‌شود.»

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس عشایری به دلیل اینکه از کانال خطر کرونا دور هستند و در موقعیتی هستند که کمتر دچار ویروس کرونا شدند، درصد تشکیل کلاس‌های حضوری در مدارس عشایری در سال آینده بیشتر است افزود: «۱۰۰ مدرسه عشایری با یک دانش‌آموز اداره می‌شود و ۴۰ درصد مدارس ما زیر ۱۵ نفر دانش‌آموز دارد. این موضوع باعث می‌شود که کمتر دچار کرونا شوند.»

سیفی درباره برگزاری امتحانات در مناطق عشایری و روستایی نیز گفت: «امتحانات دانش‌آموزان عشایری هم به صورت غیر حضوری هم به صورت حضوری برگزار شد؛ در دوره ابتدایی دانش‌آموزان به صورت غیر حضوری آزمون می‌دهند و معلم باید اطمینان حاصل کند دانش‌آموز تمام محتوای کتاب درسی را یاد گرفته باشد. ارزیابی‌ها در پایه نهم و دوازدهم به دلیل هدایت تحصیلی و کنکور به صورت حضوری برگزار شد تا حق دانش‌آموزان ضایع نشود.»

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش یکی از اهداف مدرسه تابستانی را این موضوع عنوان کرد که برای پایه اول مجدد درس‌ها مرور می‌شود. دانش‌آموزان کوچ رو نیز می‌توانند به عنوان میهمان در ایام امتحان آزمون دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار