وزیر آموزش و پرورش:

تحقق و سنجش پذیری، شوق انگیزی، مدرسه‌محوری و فراگیری از ویژگی‌های بسته‌های تحولی آموزش و پرورش است

حاجی میرزایی: عملکرد هر بسته تحولی به طور مستقیم به عملکرد معاونت‌ها و سازمان‌های مجری وابسته است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تحول آفرینی، تحقق پذیری، شوق انگیزی، سنجش پذیری، زود بازده بودن، فراگیری، مدر سه محوری را از ویژگی‌های بسته‌های تحولی آموزش و پرورش بر شمرد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تحقق و سنجش پذیری، شوق انگیزی، مدرسه‌محوری و فراگیری از ویژگی‌های بسته‌های تحولی آموزش و پرورش است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با اشاره به اهمیت اجرای بسته‌های اجرایی تحولی که منبعث از سند تحول آموزش و پرورش است، اظهار کرد: «در تدوین بسته‌های اجرایی تحولی ۶ شاخص تحول آفرینی، تحقق پذیری، شوق انگیزی، سنجش پذیری، زود بازده بودن، فراگیری، مدر سه محوری مد نظر بوده است.»

وزیر آموزش وپرورش در تشریح شاخص‌های مد نظر گفت که هریک از شاخص‌های مطرح شده در بسته‌های تحولی برای آموزش و پرورش معنایی دارد، که این شاخص‌ها و معناهای آن عبارتند از:

۱- تحول آفرین بودن به معنای قابلیت تغییر روندها و فرایندهای موجود را به شیوه خلاقانه و نوآورانه داشته و دستیابی به آموزش و پرورش و مدرسه در تراز جمهوری اسلامی ایران را تسهیل نماید.

۲- تحقق پذیر بودن به معنای با توجه به منابع، امکانات و شرایط موجود، اجرای آن امکان پذیر و اثربخش باشد.

۳- شوق انگیز بودن به معنای ایجاد شور و نشاط و امیدواری در ذینفعان (دانش آموزان، معلمان، خانواده های مسئولین نهادهای فرادستی) نماید و قابلیت مشروعیت بخشی به برنامه های تحولی داشته باشد.

۴- سنجش پذیر بودن به معنای برنامه‌ها قابلیت پایش، سنجش (کمی و کیفی) وارزیابی را داشته باشد.

۵- زود بازده بودن به معنای نتایج حاصله در کوتاه مدت، قابل مشاهده و دستیابی باشد.

۶- فراگیر بودن به معنای این‌که برای حداکثر مدارس و مخاطبان قابلیت اجرا داشته باشد.

۷. مدرسه محور بودن به معنای برنامه‌ها معطوف به کانون تعول یعنی مدرسه باشد و نتایج آن به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان را متأثر و متعول تهاند.

حاجی میرزایی عملکرد هر بسته تحولی را به طور مستقیم به عملکرد معاونت‌ها و سازمان‌های مجری وابسته دانست و اظهار کرد: «سطح بلوغ سازمانی در گروی عوامل درونی و محیطی متعددی است که مهمترین آنها سطح شایستگی‌های نیروی انسانی است. لذا لازم است کلیه مجریان و دست اندرکاران اجرای بسته‌های تحولی، با مبانی نظری سند تحول بنیادین و مفاهیم و آموزه‌های آن، آشنایی دقیق و عمیق داشته باشند و در چارچوب فکری و نظری سند برای اجرای بسته‌های تحولی، و نیز سایر برنامه‌های تحولی، برنامه ریزی و اقدام کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار