در گفتوگو با پانا:
رمضانی مطرح کرد: استمرار فعالیتهای پرورشی و فرهنگی در اوقات فراغت با استفاده از فضای مجازی
دستورالعمل اجرایی فعالیتهای تابستانی به صورت مجازی و حضوری ابلاغ شد
تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، از ابلاغ دستورالعمل اجرایی فعالیتهای تابستانی با شعار هر دانشآموز یک مهارت به صورت مجازی در بستر شبکه آموزشی دانشآموزی (شاد) و حضوری(محدود) براساس پروتکلهای وزارت بهداشت از سوی وزیر آموزش و پرورش به استانها خبر داد.
علی رمضانی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی فعالیتهای تابستانی با شعار هر دانشآموز یک مهارت به صورت مجازی در بستر شبکه آموزشی دانشآموزی (شاد) و حضوری(محدود) به پانا گفت: «پرداختن به مقوله غنی سازی اوقات فراغت ویژه دانشآموزان با توجه به وضعیت و شرایط موجود کشور به جهت شیوع کرونا ویروس و تأکید ستاد ملی پیشگیری مبنی بر پویش «در خانه بمانیم» از اهمیت ویژهای برخوردار است.»
وی ادامه داد: «بدین منظور معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در تابستان سال جاری به استناد آیین نامه فعالیتهای تابستانی ضمن بهرهمندی از امکانات و قابلیتهای موجود شبکه آموزشی دانشآموز «شاد» برنامههای پرورشی و فرهنگی منسجم، جامع، پرنشاط و هدف دار متناسب با نیازها و علایق دانشآموزان از سوی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در زمینههای مختلف پیش بینی کرده است.»
رمضانی افزود: «نقش بی بدیل خانوادهها در مدیریت برنامههای اوقات فراغت و مساعدت و همفکری آنها نسبت به سالهای گذشته بیشتر و پررنگ تر خواهد بود. از آنجایی که هر خانه میتواند نقش یک پایگاه را ایفا کند و والدین نقش مدیریت پایگاه را بر عهده داشته باشند بدین دلیل بهره مندی حداکثری از برنامههای پیشنهادی به مساعدت و همکاری خانواده بستگی دارد. در ضمن استفاده بهینه دانشآموزان علاقهمند در این شرایط از فضای مجازی قطعا میتواند تابستانی شاد و خاطره انگیزی را به همراه داشته باشد.»
مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش هدف این دستورالعمل را تحقق پویش سلامت در خانه ماندن، استمرار فعالیتهای پرورشی و فرهنگی در اوقات فراغت با استفاده از فضای مجازی، ایجاد زمینههای لازم برای تقویت و تأمین سلامت جسمانی و روانی دانشآموزان، تقویت روحیه دانشآموزان در شرایط قرنطینه خانگی، اهتمام به آموزش مهارتهای فنی و حرفهای در زمینه کار آفرینی، تقویت مدیریت اولیای دانشآموزان در استفاده بهینه از فضای مجازی و افزودن تقویت هویت دینی و ملی عنوان کرد.
پایگاههای تابستانی؛ مراکز دارالقرآن، کانونهای فرهنگی تربیتی، مجتمعها و سالنهای ورزشی، مدارس منتخب، اردوگاههای دانشآموزی، کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان،پژوهشسراها، سازمان دانشآموزی، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان، سازمان بسیج دانشآموزی، سازمان جوانان هلال احمر، از جمله پایگاههای اوقات فراغت هستند که جز صحبتهای مورد تاکید رمضانی بود.
وی نحوه ثبتنام دانشآموزان در پایگاههای تابستانی را بدین شرح توضیح داد که مدیران پایگاههای تابستانی(مدارس منتخب، مراکز دارالقرآن، کانونهای فرهنگی تربیتی، مجتمعها و سالنهای ورزشی، اردوگاههای دانشآموزی، کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پژوهشسراها، سازمان دانشآموزی، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان، هلال احمر، سازمان بسیج دانشآموزی و.....) باید تمام مراحل تشکیل پایگاه و فرآیندهای ثبتنام و تشکیل کلاسها را در شبکه آموزشی دانشآموزی (شاد ) مطابق با دستورالعمل انجام دهند.
تقویم اجرایی فعالیتهای تابستانی:
ارسال دیدگاه