در نشست هم اندیشی مسئولان وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و وزارت امور خارجه؛

کریمی: تهیه تبلت برای دانش‌آموزان پناهنده و مهاجر و تبادل تجربیات آموزشی در زمینه آموزش مجازی از مهمترین اولویت‌های ماست

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی مسئولان وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی  ملل متحد(یونسکو)، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و وزارت امور خارجه درسالن جلسات مرکزامور بین الملل و مدارس خارج از کشور  برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: تهیه تبلت برای دانش‌آموزان پناهنده و مهاجر و تبادل تجربیات آموزشی در زمینه آموزش مجازی از مهمترین اولویت‌های ماست

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در این جلسه هم اندیشی، علی باقرزاده، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی، مهدی شرفی، سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، معاون نماینده یونیسف در ایران؛ نماینده دفتر منطقه ای یونسکو، کارشناسان بخش آموزش سازمان‌های بین المللی و نماینده وزارت امور خارجه حضور داشتند.

نخست غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، ضمن خیر مقدم و خوشآمدگویی به شرکت کنندگان، به ارائه گزارشی کوتاه از واکنش وزارت آموزش و پرورش به بحران ناشی از شیوع کرونا پرداخت و وضعیت آموزش از راه دور در این دوره را تشریح کرد.

وی به چهار موضوع مورد تأکید وزارت آموزش و پرورش در ارائه آموزش از راه دور در بحران کرونا اشاره کرد و افزود: پوشش کامل همه دانش آموزان، تلاش برای کاهش نابرابری‌ها در آموزش، آموزش کودکان با نیازهای ویژه و دانش آموزان پناهنده از جمله محورهای مد نظر همه مسئولان آموزشی در وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه این نشست، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی به تشریح کامل وضعیت آموزشی کشور در طول مدت تعطیلی ناشی از کرونا پرداخت. وی افزود: تعداد 15 میلیون دانش آموز از سوی 800.000 هزار معلم قبل از بحران کرونا در 110 هزار مدرسه به صورت حضوری آموزش می‌دیدند که با شیوع بیماری کرونا این مدارس در برخی استان‌ها از 3 اسفند و در پنجم اسفند به صورت سراسری تعطیل شدند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی وقفه معلمان که از اولین روزهای تعطیلی، آموزش‌ها را از کانال های مختلف ارائه داد، به روند ارائه آموزش‌ها از طریق صدا و سیما از 10 اسفند ماه و ارسال بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه یافته اشاره کرد.

باقرزاده سپس به معرفی شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) پرداخت. وی گفت: تا این تاریخ که 80 روز از زمان تعطیلی مدارس به صورت حضوری می‌گذرد 600 هزار معلم، 125 هزار مدیر مدرسه و 11.5 میلیون دانش آموز در بزرگترین اپلیکیشن کشور عضو هستند. وی به نقاط مثبت و همچنین چالش‌های بهره برداری از این اپلیکیشن اشاره و چشم انداز آینده آن را تشریح کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: ما تنها برای دوره بحران به این شبکه نیاز نداریم بلکه تصمیم ما تقویت این شبکه و بهره برداری از آن در آینده درکنار آموزش‌های حضوری خواهد بود. باقرزاده ضمن اعتراض به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: حوزه سلامت و آموزش تحریم ناپذیر است و از نمایندگان سازمان‌های بین المللی خواست بر حسب مسئولیت‌های ذاتی و بین المللی خود پیگیر رفع تحریم های بخش آموزش باشند.

در ادامه این نشست شوالیه، معاون نماینده یونیسف در ایران، از تلاش معلمان و مسئولان آموزش ایران تشکر کرد. وی سرعت و ظرفیت ایران را قابل تحسین دانست. معاون نماینده یونیسف در ایران گفت: یونیسف در مجموعه سازمان ملل وظیفه راهبری فعالیت‌های اجتماعی را بر عهده دارد و برای ایجاد نظام هماهنگ برای مبارزه با مشکلات پیش آمده، همکاری با وزارت رفاه، سازمان بهزیستی و مؤسسه سیاست گذاری بین المللی را بررسی می‌کند و آماده است تا برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت را با وزارت آموزش و پرورش برای مقابله با بحران فعلی داشته باشد.

پس از نماینده یونیسف، خانم سلطان زاده نماینده دفتر منطقه ای یونسکو نیز ضمن تشکر از برگزاری نشست‌های هم اندیشی، آمادگی یونسکو را برای حمایت و پشتیبانی از آموزش دانش آموزان در دوره همه گیری کووید-19 اعلام کرد.

سپس شرفی سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات نیز توضیحات کاملی در باره عملکرد فعلی و چشم انداز آینده شبکه شاد ارائه داد.

در پایان رئیس مرکز امور بین الملل ضمن تأکید بر رفع تحریم های آموزشی به جمع بندی مباحث این هم اندیشی پرداخت و افزود: تهیه تبلت برای دانش آموزان پناهنده و مهاجر و تبادل تجربیات آموزشی در زمینه آموزش مجازی از مهمترین اولویت‌های ماست که ضمن لحاظ مقررات و احصا نیازها، اقدامات لازم برای جلب حمایت مجامع بین المللی در این زمینه صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار