حسینی خبر داد
راهاندازی ۶۶ پویش مجازی در آموزش و پرورش استثنایی با همکارای ادارات استانها
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد در ایام تعطیلی مدارس و بحران کرونا ۶۶ پویش مجازی آموزشی، پرورشی، هنری و توانبخشی با همکاری ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها ویژه همکاران، دانشآموزان و اولیا راهاندازی شده است.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تمامی مدارس استثنایی، ۷۰درصد معلمان آموزش و پرورش استثنایی و ۴۵ درصد دانشآموزان با نیاز ویژه عضو شبکه شاد شدهاند و از این فضا برای آموزش استفاده میکنند.
وی افزود: برای ۴۰ درصد دانشآموزان با نیاز ویژه که به هیچ وجه امکان دسترسی به شبکه و امکانات ارتباطی ندارند طرحهای جایگزین از قبیل تولید و ارسال بستههای آموزشی و آموزش های منزل محور در نظر گرفته شده است.
وی افزود: مکاتبات لازم در خصوص جذب اعتبار برای پوشش شبکهای و سخت افزاری دانشآموزان با نیازهای ویژه که امکانات دسترسی به شبکه را ندارند با سازمان مدیریت و وزرات ارتباطات انجام شده است. از محل اعتبارات بهسازی و تجهیز مدارس و سرانه دانشآموزی که به استانها ابلاغ شده است باید مدارس استثنایی به صورت ویژه دیده شوند.
حسینی خواستار به روز رسانی بانک اطلاعات تدریس آموزش و پرورش استثنایی شد و افزود: کانال ویژه محتوای آموزشی دانشآموزان با نیاز ویژه در شاد نیز به زودی فعال خواهد شد.
معاون وزیر با بیان اینکه باید مستند سازی فعالیتها در دستور کار قرار گیرد افزود: تمامی برنامههای سازمان که با رویکرد شعار سال یعنی جهش تولید همخوانی دارد باید برجسته شود و بهطور ویژه این برنامهها دیده شود.
وی افزود: در راستای هماهنگی بیشتر ۳ کارگروه طرح و برنامه، فناوری اطلاعات و روابط عمومی و امور بینالملل در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل خواهد شد.
حسینی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی نیز بیان کرد: با تشکیل ستاد ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی راهکارهای جبران کمبود نیرو بویژه از طریق جذب سرباز معلم تخصصی و ۵۰۰ نیروی طرحی متخصص در حوزه توانبخشی در دستور کار این ستاد قرار دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه پژوهش باید مبنای تمامی فعالیتها باشد گفت: ذیل شورای کاربست مطالعات ملی و بینالمللی کمیته پژوهشی با هدف سیاست گذاری وتصمیم گیری پژوهش محور تشکیل خواهد شد.
حسینی در پایان با تاکید بر اینکه یکی ساحتهای سند تحول بنیادین تربیت اجتماعی و سیاسی دانشآموزان است افزود: در راستای تربیت اجتماعی و سیاسی دانشآموزان و شعار هر دانشآموز حداقل یک تشکل و یک نقش دستورالعمل فعالیت مجلس دانشآموزی واقعی و مجازی دانشآموزان با نیاز ویژه تدوین شده است. مصوبات مجالس دانشآموزی واقعی و مجازی به کارگروههای ذیربط در سازمان برای اجرایی شدن ارجاع میشود.
ارسال دیدگاه