رصد اقدامات آموزش و پرورش از سوی اداره کل ارزیابی عملکرد در تعطیلات کرونایی مدارس

تهران (پانا) - مدیرکل اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات، رصد تحولات و اقدامات انجام‌شده در وزارت آموزش و پرورش از سوی اداره کل ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات در شرایط تعطیلی مدارس به علت ویروس کرونا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رصد اقدامات آموزش و پرورش از سوی اداره کل ارزیابی عملکرد در تعطیلات کرونایی مدارس

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اداره کل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش با همکاری و هماهنگی با دبیرخانه کمیته آموزش‌وپرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بر اساس وظایف و مأموریت‌های محوله رصد تحولات و اقدامات انجام‌شده در استان‌ها، مناطق و مدارس سراسر کشور را در طول مدت تعطیلی مدارس به دلیل ویروس کرونا را پیگیری و روزانه به کمیته مذکور گزارش کرده است.

طراحی فرم اطلاعاتی به‌منظور نظارت بر عملکرد مدیران و عوامل اجرایی

دراین‌باره زهرا مظفر مدیرکل اداره ارزیابی و عملکرد وپاسخگویی به شکایات گفت: این اداره کل با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت با طراحی فرم اطلاعاتی به‌منظور نظارت بر عملکرد مدیران و عوامل اجرایی مدارس، مناطق استان‌ها در نحوه روند آموزش مجازی و از راه دور دانش آموزان به‌وسیله مدارس، معلمان، گروه‌های آموزشی، شبکه‌های ملی و استانی با ۱۲ سؤال در حوزه‌های چگونگی فعالیت مدارس، معلمان، خانواده‌ها، سفیران سلامت، راهبران آموزشی، وضعیت آموزش ضمن خدمت عوامل مدرسه در پیشگیری از بیماری کرونا، وضعیت بهداشتی مدارس، وضعیت تهیه و استقرار مواد ضدعفونی‌کننده به مقدار نیاز هنگام بازگشایی در مدارس، از طریق سامانه نظارت بارگذاری و به روش سیستمی و با تکیه‌بر خود اظهاری مدیران بر فرایند برنامه‌های مدارس نظارت کرده است.

او افزود: پس از پاسخ‌دهی و مشارکت بیش از ۹۵ درصد مدارس در پاسخگویی به سؤالات و تکمیل فرم‌ها، نوعی آموزش غیرحضوری به مدیران در راستای انجام وظایف و مأموریت‌های خود در هنگام تعطیلی مدارس با شعار آموزش تعطیل نیست انجام‌شده است.

مشارکت۱۰۰ هزار مدیر مدرسه و در پاسخگویی به سؤالات

مظفر افزود: در دو دوره گزارش‌گیری و در هر مرحله ۱۰۰ هزار مدیر مدرسه (در دو مرحله حدود ۲۰۰ هزار) در تکمیل فرم‌ها مشارکت داشته و درواقع مأموریت‌های مدیر و عوامل اجرایی مدارس از این طریق رصد و نظارت‌شده است و نسبت به نکات مهم و مشکلات مطروحه پس از طرح در ستاد برنامه‌ریزی انجام‌شده است.

۸۵ درصد مدارس و معلمان از طریق آموزش از راه دور را با استفاده از کانال‌های مختلف انجام می‌دهند

مدیرکل اداره ارزیابی و عملکرد وپاسخگویی به شکایات با اشاره به پالایش سؤالات مطروحه در این فرم‌ها گفت: مشخص شد بیش از ۸۵ درصد مدارس و معلمان از طریق آموزش از راه دور و استفاده از کانال‌های مختلف، آموزش دانش‌آموزان را بر عهده ‌دارند و با همکاری والدین محترم تعامل دوسویه برقرار است. به نظر می‌رسد تهدید بیماری کرونا در آموزش‌وپرورش تبدیل به یک فرصت شده است و معلمان با استفاده از یک ابزار مجازی در اختیار، با یک نهضت آموزش غیرحضوری و مشارکت فعال به‌صورت جهادگرانه و مسئولانه در زمان تعطیلی مدارس به آموزش پرداخته و ارتباط خود را بادانش آموزان قطع نکرده‌اند.

ارتباط تلفنی با روسای انجمن اولیا ۳۰۰ مدرسه کشور جهت درستی آزمایی

او در مورد نحوه درستی آزمایی پاسخ‌های مدارس گفت:‌ ارزیابی عملکرد از طرق مختلف به رصد و نظارت وضعیت عملکرد مدارس در نحوه آموزش غیرحضوری پرداخته است تا بتواند با ارائه گزارش‌های منطبق بر حقیقت و ارائه به کمیته مستقر در وزارت متبوع، بتوانند در تصمیم‌گیری و سیاست‌های فرایند آموزش بعد از رفع این مشکل تصمیم‌گیری کنند لذا در روزهای گذشته این اداره کل با همکاری دفتر انجمن اولیا و مربیان طی تماس تلفنی به‌صورت اتفاقی با بیش از۳۰۰ تن از روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس سراسر کشور از ۳۲ استان، وضعیت فعالیت مدارس و نحوه آموزش دانش آموزان به طرق مختلف مجازی پیگیری ورود شد. لازم به ذکر است بیش از ۸۵ درصد از وضعیت آموزش مجازی و نحوه فعالیت مدارس و معلمان ابراز رضایت‌مندی داشته و پیشنهاد‌های ارزشمندی را مطرح نمودند که در کمیته آموزش‌وپرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مطرح وجهت برنامه‌ریزی اقامتت لازم در دستور کار قرارگرفته است.

مظفر در پایان زحمات پرتلاش و کم‌ادعای معلمان، مدیران و عوامل اجرایی مدارس که عاشقانه و جهادگرانه باروحیه سرشار از ایثار و فداکاری در این روزگار سخت کرونایی با شرکت فعالانه در نهضت آموزش از راه دور، دانش آموزان را با شعار «آموزش تعطیل نیست» همراهی نموده و برگ زرین دیگری در تاریخ آموزش وپرورش را رقم زدند را تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار