معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد؛
آغاز نهضت توان افزایی دانشآموزان از خراسان جنوبی
تهران (پانا) - نهضت توان افزایی با هدف شناسایی تمام نیازهای دانش آموزان با نیازهای خاص از آموزشگاه شمیم فردوس هدف گذاری شده و برای حل این نیازها با مشارکت سایر دستگاهها تلاش می کنیم. اینها اظهارات معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید جواد حسینی، در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با مدیران مدارس استثنایی استان که در سال کنفرانس فرمانداری فردوس برگزار شد، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور احداث و به بهره برداری رسیده است.
او نسبت به تخصیص مبلغ ۸۰ میلیون تومان برای تجهیز ۱۲ مرکز اختلالات یادگیری استان خراسان جنوبی قول مساعد داد و گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و آغاز نهضت مدرسه سازی، ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور احداث و به بهره برداری رسیده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تهیه بسته توانمند سازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی، گفت: این طرح به منظور توانمند سازی، نرم سازی، استاندارد سازی و اداری معیشتی معلمین و کارکنان مدارس و مراکز استثنایی طراحی و تدوین شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تأکید کرد هزینه آموزش و پرورش کودکان با نیازهای ویژه پنج برابر سایر دانش آموزان است.
او، از اجرای طرح جمع آوری ایده های مطلوب در آموزش و پرورش استثنایی کشور، خبر داد و اشاره کرد: اجرای طرح جام در مدارس استان به ویژه مناطق دور دست کمک شایانی به فرایند تعلیم و تربیت و برقراری عدالت آموزشی می کند.
حسینی، با بیان این که باید شوق مشارکت در برنامه های آموزش و پرورش را در دل مدیران دستگاههای اجرایی ایجاد کنیم، یاد آور شد: این مهم میسر نمیشود مگر این که مدیران دستگاههای اجرایی مسائل آموزش و پرورش را مسائل خود دانسته و با دید سرمایه گذاری در فرایند تعلیم و تربیت مشارکت کنند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مداخله به هنگام را زمینه ساز کاهش معلولیت ها دانست و عنوان کرد: توجه به کارگاههای فنی مهارتی، سالن های وزرشی درون مدرسه ای ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه و توانمند سازی نیروی انسانی ضروری است.
او بر تلفیق بازی و آموزش تأکید کرد و گفت: باید کلاسها با هدف تلفیق این دو امر مهم طراحی شود.
ارسال دیدگاه