سیدجواد حسینی خبر داد: تصویب طرح جام و کاربست مطالعات طرحهای ملی و بین المللی
تهران (پانا) - معاون وزبر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه شورای معاونین سازمان به اجرایی شدن تفاهم نامه معاونین ابتدایی و روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها در خصوص فراگیر سازی و مناسب سازی و مراکز اختلالات یادگیری و دیر آموزان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی با اشاره به نتایج نشست مشهد گفت: «تفاهم نامههای سازمان باید به شیوه نامههای کاملا عملیاتی تبدیل شود و در دبیرخانه ای تعریف شده روند پیشرفت برنامهها رصد شود.»
او تاکید کرد: «ضرورتهای تغییر ساختار در کمیتههای تخصصی باید مورد بررسی قرار گیرد، تا بتوانیم با پشتوانه نظری هر یک را پیگیری کنیم.»
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور افزود: «دو سیاست مناسب سازی و فراگیرسازی در دستور کار قرار دارد که باید با شناسایی دقیق فرصتها وچالشهای درون وبرون سازمانی پیگیری شوند.»
او افزود: «در این راستا شورای راهبردی طرح تلفیقی فراگیرسازی و مناسب سازی باید در سازمان تشکیل شود و با استفاده از ظرفیتهای موجود، آموزش وپرورش فراگیر را توسعه دهیم که برای طرح در شورای سازمان آن را آماده خواهیم کرد.»
حسینی ادامه داد: «در راستای اجتماعی شدن سازمان با تشکلها و انجمنهای غیر دولتی متفاوت گفتوگو کردیم و البته باید این گفتوگوها را در قالب میزهای اجتماعی گسترش داد.»
حسینی با اشاره به طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: «این برنامه نیز باید در اولویت موضوعات قابل طرح در شورای سازمان قرار گیرد، تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی و جهت بهبود کیفیت خدمات قابل ارائه طرح در جهت جایگزینی تحصیلی مناسب دانش آموزان حرکت کنیم.»
او گفت: «طرح آمایش نیروی انسانی برای مناسب سازی واستاندارد سازی نیروی انسانی تدوین شود، از سوی دیگر در بحث نگهداری نیروی انسانی، ظرفیتهای موجود برای اختصاص مزایای ویژه رفاهی، مالی برای نیروی انسانی مورد بررسی قرار گیرد.»
حسینی همچنین افزود: «طرح استانداردسازی، نرم سازی و ارتقاء مزایای اداری و رفاهی نیروهای انسانی فعال در قلمرو سازمان آموزش و پرورش استثنایی باید طرح ساماندهی نیروی استانی را آماده کنیم و از طریق شورای سازمان آن را به تصویب رسانیم.»
معاون وزیر گفت: «ظرفیتهای بسیار خوبی در اساسنامه سازمان وجود دارد که می توان ظرفیتهای جدیدی را به آن افزود و پس از تصویب درشورای سازمان به مجلس ارائه شود.»
حسینی همچنین اضافه کرد: «طرح آموزش منزل محور برای دانش آموزان که قدرت تحصیل در مدرسه را ندارند از روز گذشته به صورت ویدئو کنفرانس با شرکت ۱۹ نفر آغاز شد که برای هر یک از افراد ۶ و نیم میلیون تومان سرانه پرداخت می گردد این طرح باید با قدرت و قوت تمام ادامه یابد.»
او گفت: «ظرفیت های درون وزارت آموزش وپرورش برای انعقاد تفاهم نامههایی که میتواند به پیشبرد اهداف سازمان کمک کند، به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.»
حسینی گفت: «یکی از سیاستهای سازمان اجتماعی شدن است، که با تعامل موثر با دستگاههای ونهادهای دولتی وغیردولتی میتوانیم در این راستا به تحقق این هدف نزدیک شویم.»
او گفت: «مدرسه در سند تحول بنیادین مدرسه به عنوان کانون فعالیتهای اجتماعی تعریف شده است و ما میتوانیم مدارس استثنایی را به عنوان پایگاه زنجیرههای توانبخشی محله تعریف کنیم.»
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی از تشکیل باشگاه بازنشستگان آموزش وپرورش استثنایی نیز خبر داد و گفت: «میتوان با استفاده از ظرفیتهای موجود در هر شهرستان و منطقه یکی از مدارس که امکانات مناسب را دارد در ساعات غیر آموزشی به عنوان یک باشگاه ویژه بازنشستگان استفاده شود.»
ارسال دیدگاه