رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خبر داد:

اتمام معاینات بیش از 33 هزار نفر از زائران حج تمتع

استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان برای حج بررسی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت تا امروز معاینات بیش از 33 هزار نفر از زائران حج تمتع پیش رو انجام و بیش از 16 هزار پرونده نیز در دست اقدام است.

کد مطلب: ۱۴۶۶۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اتمام معاینات بیش از 33 هزار نفر از زائران حج تمتع

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ سیدعلی مرعشی در دومین جلسه وبیناری پزشکان حج سال ۱۴۰۳ گفت: عمده‌ترین مشکل امسال مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، کمبود وقت برای معاینات حجاج و ثبت آن در سامانه است.

وی ادامه داد: بعد از شروع معاینات، برخی نکات مثل شرایط نابینایان، دیالیزی‌ها، افراد با وزن بالا و وضعیت دیابتی‌ها در دستورالعمل اجرایی مسکوت مانده بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: بررسی استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بررسی می‌شود و تعیین اینکه آیا حج به کودکان، اطفال و نوزادان واجب است یا خیر بر عهده این سازمان نیست.

مرعشی بیان کرد: مراکز استانی باید با سرعت بیشتری معاینات حجاج ۱۴۰۳ را انجام دهند و ۱۵ شوال آخرین مهلت اخذ ویزا برای زائران است و قاعدتا معاینه زائران و تایید استطاعت جسمی‌باید تا ۵ شوال به پایان برسد که عملا ۱۰ روز دیگر برای اتمام معاینات مهلت داریم.

وی خاطرنشان کرد: معاینات ۳۳ هزار و ۸۳۸ نفر انجام، پرونده ۱۶ هزار و ۲۲۰ نفر از زائران نیز در حال بررسی، ۳۰۲ نفر رد شده‌اند و ۳۰ هزار ۹۷۲ نفر هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

مرعشی افزود: ایلام، کرمانشاه، سمنان بیشترین آمار انجام معاینات و آذربایجان شرقی، کاشان و مرکزی کمترین آمار میزان معاینات را دارند.

استطاعت جسمی زائران را با سفارش و ملاحظه تایید نکنید

رئیس جمعیت هلال احمر نیز گفت: پزشکان معاین حج پیش رو تحت تاثیر سفارشات و ملاحظات قرار نگیرند. زیرا حجاج فاقد توانایی قطعا در حج به مشکل برخورد می‌کنند.

پیرحسین کولیوند افزود: تمام اقدامات لازم برای انجام معاینات زائران حج ۱۴۰۳ باید هر چه سریعتر و با دقت تمام انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: پزشکان معاین حج پیش رو تحت تاثیر سفارشات و ملاحظات قرار نگیرند. زیرا حجاج فاقد توانایی قطعا در حج به مشکل برخورد خواهند کرد. عملیات هلال احمر در حج باید پیوستگی و یکپارچگی لازم را داشته باشد.

کولیوند ادامه داد: واکسیناسیون و معاینه دقیق حجاج از اهمیت بالایی برخوردار است و باید این معاینات سرعت داده و تکمیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار