ویزیت تخصصی ۳۰۰ زائر ایرانی حج تمتع

تهران (پانا) - مدیر درمان بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مکه مکرمه گفت تیم‌های پزشکی و درمانی هلال‌احمر ایران تاکنون 300 مورد خدمات ویزیت تخصصی به زائران ایرانی حج تمتع ارائه داده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ویزیت تخصصی ۳۰۰ زائر ایرانی حج تمتع

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمدرضا رفعتی در تشریح خدمات درمانی ارائه شده به زائران ایرانی حج تمتع در کشور عربستان و توسط مجموعه پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: از روز 26 خرداد تا پایان روز گذشته، سوم تیرماه در مجموع 300 مورد ویزیت تخصصی در بیمارستان این جمعیت در مکه مکرمه و در مجموعه‌ها ارائه شده است.

رفعتی افزود: در بازه زمانی یاد شده 30 مورد بستری زائران بیمار را در بیمارستان مکه مکرمه داشته‌ایم و 747 مورد نیز خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و ... در مکه و مدینه به زائران ایرانی ارائه شده است. همچنین 1846 مورد خدمات پرستاری، 4419 مورد نسخ درمانگاه‌ها، و 364 مورد نیز خدمات امداد و انتقال حجاج به مراکز درمانی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه حال عمومی زائران ایرانی خوب و شرایط تا کنون مناسب بوده است، به زائرانی که هنوز به عربستان سفر نکرده‌اند، توصیه کرد اگر دچار بیماری دیابت و فشار خون هستند قبل از سفر به عربستان برای کنترل بیماری خود حتما با پزشک مشورت کنند و همچنین بیماران دچار فشار خون با مشورت پزشک خود در ایران؛ از داروهای مدر کمتر استفاده کنند.

مدیر درمان بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مکه مکرمه با بیان اینکه به دلیل گرمای عربستان ممکن است زائران در زمان انجام اعمال دچار گرمازدگی شوند، افزود: نوشیدن مایعات فراوان بخصوص آب برای پیشگیری از گرمازدگی بسیار کمک کننده است و زائران حتی الامکان از نوشیدن نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی خودداری کنند.

رفعتی گفت: حجاج ترجیحا از هتل‌ها در ساعات اوج گرما و آفتاب خارج نشوند و انرژی خود را برای ایام تشریق ذخیره کنند ولی اگر مجبور به خروج از هتل‌ها بودند، حتما از سایه‌بان و کلاه استفاده و یا از مسیر سایه درختان و اماکنی که تابش آفتاب کمتر است، تردد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار