بیش از 2500گواهی استاندارد صادراتی در آذربایجان غربی صادر شد

ارومیه(پانا)- مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 525 گواهی استاندارد کالاهای صادراتی طی سال جاری برای اقلام مختلف کشاورزی و صنعتی در استان صادر شده است.

کد مطلب: ۸۹۹۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 2500گواهی استاندارد صادراتی در آذربایجان غربی صادر شد

منصور جلایر افزود: از این تعداد 724 گواهی مربوط به تعیین ماهیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری بوده است.


وی بیان کرد: وجود استاندارد ایران در کالاهای صادراتی از جمله عوامل مهم پذیرش این کالاها در کشورهای مقصد است که تولیدکنندگان و تجار باید به این امر توجه کنند.


وی اضافه کرد: گواهی های صادراتی ارائه شده علاوه بر گواهی هایی است که برای کالاهای تولید داخل صادر شده است و بسیاری از کالاها به علت دارا بودن گواهی استاندارد، در زمان صادرات نیازی به دریافت دوباره گواهی ندارد.


مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی اظهار داشت: فرآورده های کشاورزی، آبمیوه، کنسانتره، لنت ترمز، سیم و کابل، قند و شکر مهمترین اقلام صادراتی دارای گواهینامه از اداره کل استاندارد آذربایجان غربی طی سال جاری بوده است.


وی ادامه داد: این اقلام بیشتر به کشورهای آسیای میانه، روسیه، ترکیه و عراق صادر می شود.
جلایر گفت: حفظ بازارهای هدف، جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب و مقبولیت بیشتر این کالاها در کشورهای مقصد از جمله اهداف کیفیت سنجی کالاهای صادراتی است.


وی افزود: علاوه بر گواهینامه های صادراتی، امسال 10 هزار و 715 مجوز وارداتی مشمول استاندارد اجباری بر اساس مصوبه هیات وزیران در آذربایجان غربی صادرشده است.


وی بیان کرد: عمده کالاهایی که در زمان واردات مورد آزمایش کنترل کیفی قرار گرفته و برای آنها گواهینامه وارداتی صادر شده شامل مواد اولیه و واسط کارخانجات، قطعات خودرو، مواد غذایی، گندم، برنج، چای، لوازم خانگی، مواد ساختمانی و صنایع شیمیایی است.


مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی افزود: بیشتر این کالاها از کشورهای ترکیه، روسیه و کشورهای آسیای میانه وارد آذربایجان غربی شده است.


وی ادامه داد: همه کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری در مبادی ورودی به استان توسط بازرسان اداره کل استاندارد آذربایجان غربی کنترل شده و در صورت تایید نشدن، مقدمات بازگرداندن این کالاها فراهم می شود.


وی گفت: چهار هزار و 99 واحد تولیدی و مراکز عرضه استان امسال مورد بازرسی قرار گرفته اند که از این تعداد سه هزار و 286 مورد مربوط به نمونه برداری از واحدهای تولیدی و 813 مورد آن ارزیابی و نمونه برداری از بازار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار