تحقیق در خصوص تعلیم و تربیت باید قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد
ارومیه(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تحقیقات باید متناسب با نیاز امروز آموزش و پرورش باشد، گفت: تحقیق در خصوص موضوعات مرتبط با تعلیم و تربیت باید اثر بخشی و قابلیت عملیاتی شدن در سیستم آموزش و پرورش را داشته باشد.
![تحقیق در خصوص تعلیم و تربیت باید قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZGFmYTcDf05m/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHYI3adYi6bg8sAIKXaKdntA,,/ZGFmYTcDf05m.jpg)
ابراهیم محمدی در این جلسه اظهار داشت: عملیاتی نشدن نتایج تحقیقات حوزه آموزش و پرورش در فرآیند تعلیم و تربیت یک چالش است.
وی با بیان اینکه تحقیقات باید متناسب با نیاز امروز آموزش و پرورش باشد؛ گفت: باور به اینکه پژوهش یک سرمایه است، امری حیاتی است.
محمدی بیان کرد: خصوصی سازی فرآیند تحقیقات، اثرگذار تر است و این مهم در کشورهای توسعه یافته تجربه شده است.
این مقام مسئول با اذعان به اینکه ارائه کارگاهی نتایج پژوهشها به جامعه هدف منجر به باور و تغییرات مثبت می شود؛ افزود: تحقیق با روشهای خلاقانه در حوزه آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از آن در اولویت قرار گیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: اجرایی شدن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز باید در پژوهش های مورد توجه قرار گیرد.
ارسال دیدگاه