معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

همکاری اولیا با مدرسه از ضروریات و ملزومات پیشرفت مدارس است

ارومیه (پانا) - معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت : برای پیشرفت در تمامی زمینه ها در مدارس باید اولیا و مدرسه همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

کد مطلب: ۸۶۴۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
همکاری اولیا با مدرسه از ضروریات و ملزومات پیشرفت مدارس است

علی اکبر صمیمی در آیین نمادین استانی بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که در مدرسه حضرت رقیه نازلو برگزار شد اظهار داشت : تعامل اولیا با مدارس کمکی به پیشرفت آموزشی و پرورشی دانش آموزان در بعدهای مختلف سند تحول بنیادین است و این ارتباط باید همیشگی و پایدار باشد.

وی ادامه داد : مشارکت بین خانه و مدرسه زمینه تربیت متعالی را محقق می سازد مدارس نیازمند همکاری اولیا بوده و اولیا باید همیشه پیگیر مسایل تحصیلی ، اخلاقی و تربیتی دانش آموزان باشند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان خانواده را عامل تربیت دانش آموزان دانست و گفت : ریشه رفتار دانش آموزان از خانواده نشات گرفته و تربیت مناسب خانواده باعث پیشرفت و سربلندی او در جامعه و مدرسه خواهد بود.

صمیمی پاسخگویی مدیران مدارس را از مهمترین نکات لازم برای تحقق این ارتباط عنوان کرد و اظهار داشت : آموزش و پرورش پاسخگو و شفاف مورد هدف مجموعه استان آذربایجان غربی است که نمود این مهم باید در مدارس نیز دیده شود لذا در حوزه تعلیم و تربیت مدیران مدارس باید در قبال مسایل مختلف به اولیای دانش آموزان پاسخگو باشند.

وی خاطر نشان کرد : انتظارات مدرسه و اولیا متقابل بوده و هر کدام باید بکوشند تا در جریان تربیتی و آموزشی تلاش به نحو احسن انجام گیرد.

وی تاکید کرد : فردی گرایی یکی از آفت های امروز جامعه است و مدارس در فرهنگ سازی اصلاح این امر در صف اول قرار دارد وباید از رقابت فردی زائد در مدارس جلوگیری شده و دانش آموزان را به مسابقات و البته فعالیت های گروهی سوق دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار