پیشگیری از اعتیاد امری مردمی است نه دولتی

ارومیه(پانا)- مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی پیشگیری از اعتیاد را امری مردمی و نه دولتی دانست و گفت: ضرورت دارد همه مردم ضمن رصد آسیبهای اجتماعی پیرامون خود در راه پیشگیری و مصون سازی گام بردارند.

کد مطلب: ۸۳۲۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از اعتیاد امری مردمی  است نه دولتی

سعید فریور در همایش اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در ارومیه با اشاره به اینکه شبکه پویا و پیچیده مواد مخدر با بهره مندی از توان شوم باندهای قاچاق و دشمنان قسم خورده فرصتی برای فرصت سوزی مسئولین و بی توجهی خانواده ها باقی نگذاشته است افزود: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و روانگردانها گسترش یافته و بایستی مردم به کمک سازمانهای مردم نهاد بشتابند و رویکردی فعالانه تر داشته باشند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت سمن ها و صاحب نظران برای تحقق رویکرد اجتماعی شدن امر مبارزه و پیشگیری یک ضرورت انکار ناپذیر است.

رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: سال گذشته به مدد حمایت مسئولان ارشد کشوری و استانی این کمیته توانست با برگزاری 13 جلسه 40 برنامه را اجرایی کند.

سعید فریور محله امن، مدرسه پویا، توجه به محیط های روستایی، فعالیتهای سمعی و بصری با رویکرد خلاقانه، کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گُل، برپایی نمایشگاههای تخصصی و کارگاههای علمی را از جمله برنامه های سال گذشته کمیته فرهنگی پیشگیری عنوان کرد.

این مقام مسئول افزود: سال گذشته 125 هزار و 126 خانوار تحت پوشش برنامه های آگاهسازی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: سال گذشته 600 هزار نفر در محیط های مختلف کارگری، محلات شهری و روستایی، مدارس و دانشگاهها تحت آموزش قرار گرفتند.

فریور راه اندازی مراکز درمان و کاهش آسیب معتادین از جمله مراکز سوء مصرف مواد، مراکز اقامتی، راه اندازی مراکز سرپناه شبانه برای معتادین کارتن خواب و پرخطر، ساماندهی معتادین بهبود یافته و فاقد حمایت خانواده، ارائه خدمات مددکاری، فنی و حرفه ای،مشاوره شغلی و روانشناسی و پرداخت یارانه درمان اعتیاد به مراکز درمان برای 2 هزار و 150 معتاد بی بضاعت را از دیگر برنامه ها و فعالیتها در راستای پیشگیری و درمان اعتیاد برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار