صیانت از جان و روان نوجوانان و جوانان مختص مدرسه وخانواده نیست

ارومیه (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه تمام جامعه در مقابل آسیبهای اجتماعی مسئول است، گفت: حفاظت و صیانت از جان و روان نوجوانان و جوانان مختص مدرسه وخانواده نیست بلکه وظیفه تمام آحاد جامعه است.

کد مطلب: ۸۲۰۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
صیانت از جان و روان نوجوانان و جوانان مختص مدرسه وخانواده نیست

ابراهیم محمدی، با ابراز تاسف از درگذشت نوجوان نقده ای و اظهار همدردی با خانواده متوفی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داد، اظهار داشت: خودکشی یکی از معضلات در حوزه بهداشت روان بوده که نشر اخباری از این دست در فضای رسانه ای دل هر شنونده ای را به درد می آورد.

وی در این خصوص افزود: برخی واقعیت های انکار ناپذیر همچون نقش محیط، خانواده ها و شبکه های اجتماعی رو به رشد و تبادل اطلاعات و مراوداتی که در این فضا صورت می پذیرد، خطر گرفتار آمدن در بسیاری از معضلات اجتماعی را بیشتر می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به نابهنجارهای اجتماعی تاکید کرد: ، سر گشتگی در سبک زندگی، ناتوانی در مبارزه با دشواری، شکست و نا امیدی، احساس تنهایی، فرار از خانواده و پناه بردن به فضاهای نا آشنا، برخی سرخوردگی های عاطفی، نابهنجارهای اجتماعی برگرفته از فضای مجازی و .... از عواملی است که موجب میشود تا برخی از افراد به چنین رفتارهای پرخطر دست بزنند.

این مقام مسئول حادثه فوت دختر نوجوان نقده ای را دلخراش عنوان کرد و گفت :حادثه خودکشی نوجوان نقده ای نیز احتمال می رود بی تاثیر از این عوامل نبوده باشد که تشخیص نهایی آن به عهده کارشناسان ذیربط خواهد بود.

محمدی با اظهار تاسف از رخ دادن این گونه رویدادها در جامعه خاطرنشان کرد: چرا باید فردی که هنوز در سنین آمادگی برای ورود به جامعه است ،دست به چنین رفتار خطرناکی بزند؟ لذا واکاوی و آسیب شناسی موضوع از جهات مختلف و ریشه یابی و کنترل حوداث مرتبط از سوی کارشناسان دستگاههای ذی ربط بسیار ضروری می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با پاسخگو خواندن همه دستگاههای مسئول در این زمینه گفت: انتظار می رود همهی نهادهای مسئول با همراهی خانواده ها، رسانه ها و اساتید مجرب، نسبت به مطالعه و بررسی ریشه ها و عوامل ایجابی چنین مواردی اقدام تا با ارائه راهکارهای موثر و کارشناسی شده، برنامه ریزی مناسب گامهای اساسی و اقدامات عملی، در جهت پیش بینی ، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برداشته شود.

محمدی در خاتمه ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده متوفی و آرزوی صحت و سلامت برای عزیز دیگر، با اشاره به سوء برداشت از خبر درج شده در برخی از رسانه های استانی به نقل از مدیر کل آموزش و پرورش که بعدا اصلاح شد، اظهار کرد: از اصحاب محترم رسانه درخواست می شود تا در انتشار اخبار مربوط به آسیبهای اجتماعی به ویژه خودکشی که جامعه را به سرعت تحت تاثیر قرار داده و ملتهب می کند در کاربرد برخی واژه های تهییج کننده دقت لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار