مدارس غیردولتی به جز شهریه مصوب ، اجازه اخذ مبلغ دیگری را ندارند

ارومیه (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدارس غیردولتی در هنگام ثبت نام بجز شهریه مصوب اجازه اخذ هیچگونه مبلغ دیگری با عناوین مختلف را ندارند.

کد مطلب: ۸۱۳۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی به جز شهریه مصوب ، اجازه اخذ مبلغ دیگری  را ندارند

جلسه شورای نظارت بر مراکز آموزشی و مدارس غیر دولتی آذربایجان غربی صبح امروز با حضور دکتر بهادری نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

«ابراهیم محمدی» مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: فرایند تعیین و پرداخت شهریه مدارس غیردولتی تنها از طریق سامانه الکترونیک انجام خواهد شد.

وی گفت: مدارس غیردولتی در هنگام ثبت نام بجز شهریه مصوب اجازه اخذ هیچگونه مبلغ دیگری با عناوین مختلف را ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: هرگونه خدمات ویژه و هزینه آن باید در انجمن اولیا و مربیان مدارس غیردولتی مورد تصویب قرار گیرد.

وی اضافه کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش حمایت از مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی است چراکه این مراکز بخشی از نیازهای آموزشی کشور را تامین می کنند.

وی گفت: تعداد 382 مدرسه غیر دولتی در استان وجود دارد که شامل 190 مدرسه ابتدائی، 78 مدرسه دوره اول متوسطه و 114 مدرسه دروه دوم متوسطه می باشد.

مدیر کل موزش و پرورش استان بیان کرد: مدارس غیردولتی بیش از 37 هزار دانش آموز را در سطح استان تحت پوشش برده اند.

هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: قانون و تصمیمات شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، فصل الخطاب مسائل حقوقی مدارس غیردولتی است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، آموزش و پرورش متولی آموزش عمومی در کشور است و فرآیند اخذ یا ابطال مجوز برای مدارس غیردولتی باید از طریق این نهاد پیگری شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش با روابط انسانی و اجتماعی سروکار دارد لذا حساسیت و اهمیت این نهاد بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه باید همه مسوولان در راستای ارتقاء سطح شاخصهای تعلیم و تربیت تلاش کنند؛ ادامه داد: نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی بمنظور دفاع از آموزش و پرورش و پیگیری مطالبات آن آمادگی کامل دارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بمنظور رفع عقب ماندگی در شاخصهای آموزشی، نیازمند مدیریت یکپارچه و منسجم هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار